Adminisztratív költségek csökkentése felhő alapú szolgáltatással
A gazdasági válság minden vállalkozást a költségcsökkentés és a még hatékonyabb működés felé terelt. Különösen fontossá vált az egyszerűsítés a könyvelési és bérszámfejtési feladatokkal kapcsolatos adminisztráció területén. Az Accace szakemberei szerint a vállalatok pénzügyi adminisztrációjának hatékonyabbá tételéhez ma már olyan fejlesztések, felhő alapú szolgáltatások is rendelkezésre állnak, amelyek a cégek költségeit úgy csökkentik, hogy a különböző nyilvántartások színvonala növekszik és eközben az alkalmazottak is jobb kiszolgálást kapnak a munkaadójuktól.
A vállalkozói terhek csökkentésére, a hatékonyság növelésére folyamatosan új megoldások jelennek meg a piacon. Ezek egyike egy olyan új, felhő alapú informatikai megoldás, amely egyszerre teszi egyszerűbbé és gyorsabbá a könyvelési, bérszámfejtési és adatszolgáltatási feladatokat. Ez a rendszer a kis- és nagy vállalatok körében gyakran felmerülő kérdésekre ad jó választ: egyszerűsíti az adatok és a dokumentációk, például a számlák archiválását, miközben a felhasználóknak nem kell másolatot készítenie például a számlákról a könyvelőcéghez való megküldés előtt, elég azt csak digitalizálni és az online felületen eljuttatni a könyvelőhöz, így nagyobb vállalatok esetében akár komolyabb adminisztratív költség spórolható meg. „Egy ilyen, titkosított internetes platform biztonságos adatcserét biztosít a cég és a könyvelő vagy adótanácsadó cég között, miközben garantálja a belső folyamatok feletti ellenőrzést és a világos jóváhagyási munkafolyamatokat” – mondta el Nemecz István, a könyveléssel és adótanácsadással foglalkozó Accace Tulip platformjának vezetője. A Tulip akár az ötödével is csökkentheti azokra az adminisztratív feladatokra szánt időt, amelyek általában a bérszámfejtéssel kapcsolatos munkák 60 százalékát teszik ki.
Amellett, hogy a Tulip hasznos a munkáltatók számára, a munkavállalók ügyeinek intézését is megkönnyíti. A felhő alapú szolgáltatás segítségével a dolgozók bármikor hozzáférhetnek a bérszámfejtéssel, adóbevallással, cafeteriával kapcsolatos dokumentumaikhoz, amelyeket ezentúl nem kell kinyomtatni és fizikailag tárolni, továbbá a munkavállalók közvetlenül tehetnek fel kérdéseket a felhő alapú internetes rendszeren keresztül a bérszámfejtő cég képviselőinek. Ráadásul a Tulip személyre szólóan figyelmezteti a vállalkozás pénzügyi munkatársát vagy munkavállalóját a közeledő adóbevallási határidőkre és egységes formában, egy helyen tárolja az adminisztrációval kapcsolatos dokumentumokat. A borítékban történő bérlap és számlamásolat küldése is elkerülhető az ilyen rendszer használatával, ráadásul az e-mailes kommunikációt akár teljesen kiváltja.
Kapcsolódó cikkek
- Cisco: Egymilliárd dollár felhőre
- Keresik a legjobb hazai felhő-szolgáltatókat
- Nem vágynak a felhőbe a cégek
- A SUSE Cloud 3 az OpenStack legfrissebb kiadására épül
- Google Cloud Print szolgáltatás OKI multifunkciós készülékeken
- A SUSE Linux Enterprise Server az Amazon kormányzati felhőjében
- Adattörlés a felhőben
- IBM: 1,2 milliárd dollár felhőbe
- Felhőszolgáltatással és mobil megoldással bővül a Xerox DocuShare
- Dell-Red Hat: nagyvállalati szintű OpenStack privát felhő megoldások
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.