EU-bíróság: van joghatósága az NMHH-nak a UPC fölött
A magyar Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az Európai Bíróság szerdai ítélete értelmében indíthat felügyeleti eljárást a luxemburgi székhelyű, de Magyarországra is sugárzó UPC ellen a fogyasztóvédelmi szabályok betartatása érdekében.
A UPC Luxemburgból műholdon keresztül sugároz rádió- és tévéműsorokat tartalmazó csomagokat a többi között Magyarországra is. A magyar előfizetők panaszait követően az NMHH egy szerződés dokumentációját akarta elkérni a cégtől, amely viszont luxemburgi székhelyére hivatkozva azt mondta, hogy a magyar hatóságnak nincs joghatósága fölötte, így nem is járhat el vele szemben, és megtagadta az adatszolgáltatást. Válaszul az NMHH megbírságolta a céget, amely megtámadta ezt a döntést a Fővárosi Törvényszéken, ahonnan egészen a luxembourgi uniós bíróságig jutott a per.
"A nemzeti hatóságok megkövetelhetik olyan adatok szolgáltatását a vállalkozásoktól, amelyek szükségesek annak érdekében, hogy ellenőrizhessék a fogyasztóvédelmi szabályok tiszteletben tartását. Ebben az összefüggésben a tagállamok felügyeleti eljárásokat indíthatnak egy másik uniós tagállamban letelepedett elektronikus hírközlési szolgáltató tevékenységével kapcsolatban" - áll a bíróság közleményében.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH hatósági ellenőrzés az UPC szerződésmódosításai miatt
- Mobilszolgáltatók: a kormány megduplázza adóterhüket
- A HD-előfizetéseit duplázó UPC újabb tűéles ismeretterjesztő csatornával bővít
- Az MVM NET nyerte az NMHH 450 MHz-es frekvenciapályázatát
- EU-főtanácsnok: eljárhat az NMHH a UPC ellen
- Európai hírközlési szabályozó hatóságok vezetői üléseztek Budapesten
- Már elérhető az Egységes hírközlés-, média- és mozgókép-statisztikai adatbázis
- A UPC-nek be kell fizetnie a 60 millió forintos bírságot
- A UPC álláspontja az NMHH bírságra
- Hatvanmillió forintos bírság a UPC-nek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.