Mindössze 80 dollár a Google Glass anyagára

Farkas Norman, 2014. május 6. 16:25

Kiderült, hogy a Google okosszemüvegét alkotó hardverelemek összértéke csupán 80 dollár, ami kissé durván hangzik, tekintve, hogy a keresőóriás 1500 dollárért kínálja a kütyüt. A felháborodás helyett azonban érdemes belegondolni, hogy a hardver nem minden, hiszen például rengeteg kutatás és fejlesztés is kellett ahhoz, hogy a Google Glass létrejöhessen.

A teardown.com lelkes emberei utánajártak, vajon mennyi lehet az egyébként 1500 dollárt kóstáló Google Glass anyagára. Az eredmény kissé meglepő, ugyanis a kütyüt elméletileg 79,78 dollárból meg lehet építeni, ennyi ugyanis a benne található hardverelemek összértéke. Erre rájön még 5 dollár összeszerelési költség, szóval a Google-nek 85 dollárba kerül egy okosszemüveg előállítása.

 

Nyilván az jut először az ember eszébe, hogy a vállalat pofátlanul nagyot kaszál minden egyes eladott Glassen még úgy is, ha felszámolunk néhány járulékos – például marketing – költséget. További lendületet adhat a háborgásunknak, hogy az eszköz hardverének zömét nem kellett külön kifejleszteni, mivel azok már megtalálhatók a legtöbb okostelefonban. A szoftveres oldallal pedig hasonló a helyet, hiszen a Google kezében lévő Android rendszer átalakított változata fut a készüléken a szintén a Google nevével fémjelzett hangfelismerő szolgáltatással kiegészülve.

 

 

A fentiek dacára szó sincs arról, hogy a Google bárkit is át akarna verni. A fent említett 85 dollár csak az eszköz fizikai előállítását fedezi. Az új platform felépítése, amit a Glass képvisel több ezer fejlesztéssel töltött óra eredménye, ami rengeteg munkát és befektetett pénzt jelent a Google részéről. A szemüveghez tervezett alkalmazások és szolgáltatások is ennek eredményei.

 

Örülünk, hogy kiderült, hardveresen mennyire olcsó a Glass, hiszen ez azt jelenti, hogy amint kiforr a platform és jobban elterjed, ellephetik a piacot a kedvezőbb árú okosszemüvegek.

 

[Forrás: IntoMobile]

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01