A KitKat népszerűsége fél év távlatából
Több mint hat hónap elteltével, a tavaly októberben bemutatott Android KitKat operációs rendszer még csupán a készülékek kevesebb, mint 10%-án van jelen.
A Google legfrissebb adatai szerint az Android rendszerének legújabb verziója, a KitKat csupán a készülékek 8,5%-án van jelen. Bár az elterjedtsége növekszik, csak viszonylag lassan. Januárban például még csak 1,4%-os volt az elterjedtsége, februárban is még csak 1,8%, melyekhez képest a mostani adatok határozott növekedést mutatnak.
Az Android platform verzióinak megoszlása továbbra is nagymértékű széttagolódást mutat, bár már a Jelly Bean átvette a vezetést a Gingerbreadtől, még mindig vannak, akik más, kevésbé népszerű verziókat használnak, mint a Froyo és a Honeycomb.
Az Apple háza táján természetesen más a helyzet. Bár az iOS7 egy hónappal korábban mutatkozott be, elterjedtsége már több mint 80%-os. Igaz, az iPhone-ok a 4-es szériától támogatják a rendszert, míg például a Jelly Bean és a KitKat támogatottsága viszont jóval szűkebb. A Gingerbread azért tudott sokáig uralkodó lenni a verziók között, mert a legtöbb androidos készüléken probléma nélkül futott.
Arról nem is beszélve, hogy míg az Apple a frissítéseket minden felhasználónak csak egyszer küldi el, addig az Android frissítések nagyban függnek a gyártóktól és forgalmazóktól, így a felhasználóknak gyakran várniuk kell a legújabb frissítésekre.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Firefox mobil operációs rendszer
- Huawei: 80 millió okostelefon értékesítése a cél
- Űrbéli üdvözlet a 40 éves Rubik-kockának
- 1 millió aktív mobilozó a Facebookon
- Mobilböngészés – Android vs. iOS
- A Windows teret engedne az Android alkalmazásoknak
- Már 60%-os a Jelly Bean elterjedtsége
- Amerikában az Apple uralja az okostelefon piacot
- Mobil megoldások a HVG Mobile Day keretében
- USA: a felhasználók közel fele iOS-t használ
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.