Magyarországon alacsony szintet ér el a mobilinternet-használat
Az Internetet.hu elemzése szerint Magyarországon rendkívül alacsony azon háztartások száma, amelyek mobilinternettel rendelkeznek.
A magyar háztartások még mindig az olcsóbb kábeles internethasználatot részesítik előnyben. A legtöbb uniós tagállamban a kábeles szolgáltatást használó háztartások aránya 20-30 százalék körül mozog, Magyarországon viszont három háztartásból kettő kábeles hálózatot használ - olvasható a közleményben.
Az EU tagállamaiban 2011 óta átlagosan 16 százalékkal nőtt a mobilinternettel rendelkező háztartások száma, Magyarországon viszont lassabb a tempó, a három évvel ezelőtti adatokhoz képest Lettországhoz és Észtországhoz hasonlóan csupán 6 százalék a különbség - hívja fel a figyelmet az internetes portál.
Az egyéni adatokat figyelembe véve a magyar fogyasztók csupán 23 százalékának internetelérése mobiltelefonján. Így Magyarország Bulgáriával osztozik az utolsó helyen, igaz, míg Bulgáriában tavalyhoz képest 3 százalékkal nőtt az arány, addig Magyarországon 8 százalékkal csökkent - ismerteti közleményében az Internetet.hu.
Kapcsolódó cikkek
- Nyomtató trendek a KKV szektorban
- A Telenor előfizetői korlátlanul netezhetnek a Dolgozz Otthonról Napon
- Media Hungary 2014: van élet a felhőn kívül?
- Nincs versenyképesség szuper-számítástechnika nélkül
- A megbízható szállítás fontosabb a vaterázóknak, mint a gyorsaság
- A magyarok negyede vesz igénybe ingyenes online telefonos szolgáltatást
- Majdnem minden tízéves internetezik Németországban
- Bővült a hazai IT-piac
- Symantec éves összefoglaló: virágzik a kiberbűnözés
- Megújíthatják a vállalkozásokat az infokommunikációs eszközök
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.