Media Hungary 2014: van élet a felhőn kívül?

Megállíthatatlan a „Z generációs” médiatechnológiák forradalma

forrás: Prím Online, 2014. május 5. 12:40

A digitális eszközök és médiatechnológiák megváltoztatják életünket. A hagyományos televíziózás és a nyomtatott sajtó a helyét keresi az új világban, vagy a túlélésért küzd, a „Z generációs” kütyük és alkalmazások törnek előre a médiahasználatban és meghatározzák fogyasztási szokásainkat is. Ki nyeri meg a háborút? Mit nézünk mobilunkon? Mit árul el rólunk a digitális lábnyomunk? Melyik mobil operációs rendszer lesz a győztes? Hogyan gazdagodhatunk meg a Youtube-on? Ilyen kérdésekre is keresi a válaszokat az idén tizenkilencedik alkalommal megrendezendő Media Hungary.

A „Z generációs” technológiák forradalma óriási kihívások elé állítja a hagyományos televíziót, és a nyomtatott lapokat, melyek csak teljesen új szolgáltatások és üzleti modellek bevezetésével élhetik túl a digitális vihart. A 2014. május 13–14-én Siófokon megrendezésre kerülő Media Hungary komplex képet ad a hagyományos média és az újgenerációs médiahasználat jelenéről és jövőjéről.

 

Az idei Media Hungary konferencián több mint 200 hazai és külföldi szakértő tart előadást, vagy vesz részt fórumbeszélgetéseken az iparágat érintő aktualitások kapcsán. A kétnapos rendezvényre több mint 1300 látogatót várnak a szervezők.

 

 

Már levegőt is okoseszközön veszünk  

 

Az ország több mint fele rendszeresen internetezik, szinte mindenkinél ott a mobil, majd 5 millióan használják a közösségi médiát. Egyre többen már csak háttérzajnak kapcsolják be a tévét és közben akár egyszerre több okoseszközzel is a neten szörfölnek, lájkolnak, csetelnek, híreket olvasnak vagy éppen videókat néznek. Egyértelművé vált, hogy a tartalomszolgáltatás jelenlegi és jövőbeli elsődleges platformját az internet, illetve a mobil- és okoseszközök jelentik. A Media Hungary mélységében tárja fel, hogy melyek a mobilpiac legfontosabb trendjei, milyen üzleti modellek alakultak ki és miből generálódnak a bevételek. Az eseményen iparági szakértőktől továbbá arra is választ kaphatunk, hogy hogyan áll jelenleg az operációs rendszerek versenye, és milyen platformokat preferálnak a tartalomszolgáltatók.


A „holtidő médiája”, avagy mit babrálsz a mobilodon?

Egy másik izgalmas téma a „holtidő médiája” azaz, hogy tartalomfejlesztési szempontból hogyan lehet kihasználni azt a jelenséget, hogy az okoseszközökkel felszerelt felhasználó, amint minimális holtideje adódik, azonnal a mobilját vagy tabletjét kezdi el nyomkodni utazás közben, vagy ha bárhol várakoznia kell. Vajon csak a játékoknak és a híreknek van esélyük a holtidőben a figyelem lekötésére, vagy más tartalmak és alkalmazások is labdába rúghatnak?


Big Data: tudom mit ennél jövő nyáron


A nagy szupermarketek pénztári és készletnyilvántartó rendszereiben felhalmozódott irgalmatlan mennyiségű adatból precízen modellezhető, hogy aki egy bizonyos fajta kenyeret vásárol, az milyen margarint szeretne rákenni. Ahogy az is, hogy mekkora csomagkedvezményt kell adni e két termékre ahhoz, hogy a vásárló mindjárt kettőt vegyen belőlük. A konferencián kiderül, hogy hogyan jelenik meg a „big data” a hirdetések tervezésében, a reklámeszközök és csatornák megválasztásában.


Gazdagodj meg a YouTube-on!


Egyre több hír röppen fel arról, hogy a YouTube-ra feltöltött, nagy nézettséget elérő videók viszonylag szép summát is hoznak a készítőiknek. Ezt a is kivesézi az idei Media Hungary két olyan hazai vállalkozás szemüvegén át, melyek életében gyökeres fordulatot jelentett megjelenésük a videómegosztó oldalon.


Mutasd a lábnyomod, megmondom ki vagy!


Munkahelyi megítélésünk szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy milyen tartalmakkal van tele közösségi médiás üzenőfalunk, mit osztunk meg, mit lájkolunk. Minden munkatárs hagy maga után digitális lábnyomot. A közösségi médiából rengeteg olyan dolgot is megtudhatunk kollégáinkról, amit egyébként nem. Csapda ez vagy lehetőség? Hogyan használják például a HR szakemberek a közösségi szájtokat?



Részletes információk a konferenciáról és regisztráció

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra

Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán. 

2024. április 26. 09:55

Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul

A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.

2024. április 25. 16:31

Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést

Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust*  szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről**  és szén-dioxid méréséről***  szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.

2024. április 25. 14:53

Megjelentek az első HMD okostelefonok

A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.

2024. április 25. 13:15

A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el

A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.

2024. április 25. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50