NetIQ CloudAccess 2.0: biztonságos, egypontos bejelentkezés több száz felhőszolgáltatásba

forrás: Prím Online, 2014. május 15. 14:14

A NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet bejelentette, hogy portfóliójában elérhetővé vált a NetIQ CloudAccess 2.0. Az egypontos bejelentkezést (SSO) kínáló virtuális készülék segítségével a vállalatok biztonságos, menedzselt hozzáférést biztosíthatnak felhasználóik számára a felhőben, szoftverszolgáltatás (SaaS) keretében működtetett üzleti alkalmazásaikhoz. Használata esetén a felhasználók csak ezen a megoldáson keresztül tudják elérni a felhőben levő alkalmazásokat, ezáltal az informatikai részleg visszanyeri a kontrollt a hozzáférések felett. A CloudAccess révén az IT szakemberek könnyen és gyorsan kioszthatják vagy megszüntethetik a hozzáféréseket, és egyúttal mérhetik is a használatot.

A Gartner szerint a vállalatok számára továbbra is vonzóak a felhőalapú, illetve a SaaS modellek hatékonyságuknak és méretgazdaságosságuknak köszönhetően. „Azonban az ilyen alkalmazásoknak ugyanolyan személyazonosság- és hozzáférés-kezelési követelményeknek kell megfelelniük, mint a vállalati infrastruktúrán belül található megoldásoknak, ezért a SaaS terjedése kihívást jelent az informatikai felügyeleti előírások és technológiák terén” – áll az elemző cég kapcsolódó jelentésében.


A SaaS alkalmazások térnyerése miatt a felhasználóknak egyre több felhasználónevet és jelszót kell észben tartaniuk, ami a helytelenül kezelt fiókok esetén növeli az adatszivárgás veszélyét. Ráadásul ezeket a különböző személyazonosságokat az informatikai részleg sem tudja megfelelően kiosztani és visszavonni, így egyre nehezebb annak nyilvántartása, hogy ki milyen eszközökhöz fér hozzá.


A vállalaton belüli alkalmazások eléréséhez kiépített egypontos bejelentkezési rendszerek kényelmét és biztonságát a CloudAccess 2.0 kiterjeszti a felhőalapú alkalmazásokra is, így segíti a szervezeteket az érzékeny adatok védelmében. A megoldás mobileszközökről is biztonságos, és egyszerű hozzáférést biztosít a felhasználók számára. A PIN-kód megadása után egyetlen érintéssel bárhol, bármikor elérhetjük mind felhőalapú, mind natív alkalmazásainkat iOS vagy Android rendszerű készülékeinken egyaránt.


A CloudAccess 2.0 a következő funkciókat és előnyöket biztosítja az IT szakemberek számára:


·    Csak engedélyezett felhasználók férhetnek hozzá a bizalmas információkhoz.
·    Csökkenti a felhőben tárolt vállalati hitelesítő adatokkal járó kockázatokat.
·    Teljes, kulcsrakész hozzáférés-felügyeleti támogatást biztosít a legnépszerűbb felhőalapú platformokhoz, köztük a Microsoft Office 365, a Google Apps és a Salesforce szolgáltatásokhoz.
·    Új és továbbfejlesztett csatolókat tartalmaz, így összesen már több száz felhőalapú SaaS alkalmazáshoz kínál SSO-támogatást.
·    Külső irányítópultként hozzáférést biztosít a Google Analytics szolgáltatáshoz, így az IT szakemberek monitorozhatják a különféle aktivitásokat, valamint riportokat is készíthetnek azokról, beleértve az egyes bejelentkezések számát, az autentikációs forrásokat, a sikertelen azonosítási kísérleteket, valamint a megoldáson keresztül elért erőforrásokat.
·    Könnyebben kezelhetők a többtartományos környezetek.
·    A vállalati alkalmazásokon keresztül elérhető információk bármikor, bárhol kényelmesen és biztonságosan hozzáférhetők a saját tulajdonú és céges készülékekről egyaránt.
·    A felhőalapú alkalmazások kezelése jobban átlátható, így a fölösleges licencek használata elkerülhető, és a költségek csökkenthetők.


A NetIQ CloudAccess 2.0 már elérhető. További információért kérjük, látogasson el a https://www.netiq.com/products/cloudaccess/ weboldalra.
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01