Vége az iWiW 12 éves pályafutásának
Nemsokára hivatalosan is megszűnik a magyar közösségi oldal, az iWiW. Június 30-án végleg lekapcsolják a 12 éve működő szolgáltatást, amely fénykorában Magyarország leglátogatottabb portálja volt.
Az iWiW 12 éves pályafutása alatt beírta magát a magyar történelembe. Akik jelen voltak illetve vannak az oldalon, tudják, hogy mit jelentett néhány évvel ezelőtt az iWiW sokak számára.
Éveken keresztül a leglátogatottabb portál volt hazánkban, ám valami elmúlt. Jöttek a nemzetközi oldalak, a Facebookkal az élen, és szépen lassan elszakadtunk az iWiW-től. Sokaknak csupán csak a profilja „porosodik”az oldalon, de már évek óta rá sem néztek. Sokáig már nem is teheti, mert másfél hónap múlva végérvényesen lezárul egy korszak, az iWiW eltűnik a hazai közösségi oldalak köréből.
Néhány fontos adat az iWiW fénykorából
2005 és 2010 között hazánk leglátogatottabb oldalának számított, összesen 4,7 millió adatlap és fél milliárd kapcsolat született pályafutása során. A csúcskorszakban napi szinten 1,5 millióan látogatták az oldalt. A startupként indult vállalkozás az informatikai és közösségi élet egyik legfontosabb lépcsőfokává vált, új IT technológiákat és új hirdetési formátumokat teremtett.
Egy korszak vége
A Facebook előretörése azonban derékba törte karrierjét, mégis sokat köszönhetünk a nemsokára nyugdíjba vonuló közösségi oldalnak. Már itt elkezdődtek ugyanis azok kezdeményezések, melyek most a Facebookon folytatódnak tovább: a csoportok létrehozása, események szervezése stb. Sokan emiatt tanultak meg egyáltalán internetezni, és hatására egyre többet kezdték el használni a világhálót.
Négy évvel azután, hogy iWiW elkezdett lefelé ívelő pályán haladni, az Origo Zrt. úgy döntött, nem hosszabbítják meg a 2014 májusában lejáró üzemeltetési szerződésüket, mert nem látják további értelmét az oldal fenntartásának.
Vaszily Miklós, az Origo Zrt. vezérigazgatója íg nyilatkozott a döntéssel kapcsolatban: „Az iWiW hangsúlyos szerepet játszott a magyar internetezés elterjedésében és az online tartalomfogyasztásban, ezt tőle elvitatni nem lehet. Az emberek többségének azonban bőven elegendő egy közösségi oldalt kezelni, és érthető, hogy ezt inkább egy nagyobb presztízsű, nemzetközi oldalon teszik meg, ahol ráadásul külföldi ismerősökkel is kapcsolatba léphetnek. Sok más ország tapasztalatait látván azt gondolom, szép az az öt év, amíg a két közösségi site meg tudott lenni egymás mellett, ám a folytatást a fentiek tükrében már nem láttuk ésszerűnek, így a 2014 májusában lejáró üzemeltetési szerződésünket már nem hosszabbítjuk meg.”
Bár a határidő lejártával minden adatlapot megsemmisítenek, a felhasználók még egy rövid ideig, június 30-ig nosztalgiázhatnak, valamint digitális időkapszulát igényelhetnek adatlapjuk, kapcsolataik, fényképeik, levelezésük mentésére.
Kapcsolódó cikkek
- Conchita Wurst a közösségi médiát is megnyerte magának
- KKV Akadémia – a közösségi oldalak használatának fortélyai
- A hűtlenkedők fele a közösségi oldalakon lép kapcsolatba kedvesével
- USA: Titkos közösségi hálóval Kuba ellen
- Közösségi médiamutatók hazánkban
- A magyarok többsége szerint a kütyük és a közösségi média ártalmas lehet a párkapcsolatra
- A Facebook átalakítja az oldalak megjelenését
- Facebookoznak és blogolnak a magyar újságírók
- A Twitter vezetője Kínába készül
- Mikor hal meg a Facebook? Maximum, ha öngyilkos lesz…
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.