Megnyílt Bűvösvölgy, Magyarország első médiaértés-oktató központja
Megnyílt a Bűvösvölgy, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) médiaértés-oktató központja csütörtökön Budapesten.
Doncsev András, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) parlamenti államtitkára hangsúlyozta: együtt kell tenni a tudatos médiafogyasztás elterjesztése érdekében. Mint mondta, a jogalkotással sokat tehetnek a gyermekeket, a családi közösségeket érő hatások kivédésére, de mindez nem elegendő, hiszen az elfogadáshoz vagy az elutasításhoz a megértésen keresztül vezet az út. A pedagógusok kulcsfontosságú szerepéről szólva beszélt arról, hogy az NMHH biztosítja a legmodernebb eszközöket, amelyek segítségével felkészítik a fiatalokat a virtuális térben felmerülő kihívásokra, az Emmi pedig a nevelés, az oktatás, ezen belül is digitális kompetenciafejlesztés mellett az "emberséget".
A közreadott sajtóanyag tájékoztatása szerint a médiaértés-oktató központban az NMHH hat téma köré szervezi a foglalkozásokat az újságszerkesztéstől a reklámtrükkökön keresztül a mobilkommunikációig. Az oktatóközpont működéséhez szakirányú pedagógusképzések is tartoznak, amelyek a Nemzeti Alaptanterv célkitűzéseihez igazodva akkreditáltak is. A Bűvösvölgyben zajló programokat a legnagyobb magyar hírközlési és médiaszolgáltatók közreműködésével alakították ki. A Bűvösvölgy média- és hírközlési területen működő partnerei közé tartozik az Index, az Invitel, a Microsoft, a Médiaszolgálatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA), a Nokia, az Origo, az RTL Klub, a Telekom, a Telenor, a TV2, a UPC és a Vodafone.
Az oktatási anyagok létrehozásában és a berendezések összeállításában az MTVA a partnerek közül jelentős részt vállalt magára. Az állami és társadalmi szervezetek közül az Emmi, az NMHH Internet Hotline szolgáltatása, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, a Tévézz okosan! program és a Vizuális Világ Alapítvány nyújt támogatást. A központban elsősorban szervezett csoportok jelentkezhetnek majd foglalkozásokra. A ház június 13-ig tesztüzemben működik, az iskolai nyári szünetben pedig táborozó gyerekeket fogad majd.
A ház szakképzett animátorai 9 és 16 év közötti gyerekeket fogadnak majd. A fiatalok a sajtóstúdióban megszerkeszthetik saját magazinjukat, megtanulják, mi a hírérték. A híradóteremben megismerkednek a greenboxtechnikával és a hírolvasás, az időjárás-jelentés kulisszatitkaival. A reklámblokkban a Bűvösvölgy saját márkáját, a Csoda-termékcsalád népszerűsítésén keresztül sajátítják el a hatástechnikákat. A rádiós szekcióban egy profi hangstúdiót próbálhatnak ki és a filmszinkronizálásba is belekóstolhatnak. Az internetes foglalkozáson stratégiai játékok, kvízek mutatják meg, hogy lehet tudatosan és biztonságosan használni a világhálót, illetve az okoseszközöket anélkül, hogy személyes adataikat meggondolatlanul kiszolgáltatnák - olvasható a sajtóanyagban. Az NMHH 600 millió forintot biztosított saját forrásból a központ kialakítására, a program működtetéséhez két évre 500 millió forintos uniós forrás, TÁMOP-támogatás is hozzájárult.
Kapcsolódó cikkek
- Media Hungary 2014: ezernél több médiaguru kutatta együtt a jövőt
- Media Hungary – Előadások a sikeres tévéműsorokról
- Iránymutatást fogadott el az Európai Unió az internetes szólásszabadságról
- Világháborús centenárium - digitális adatbázist hozott létre egy brit múzeum
- Idegen nyelvre tanít telefonunk záróképernyője
- Media Hungary 2014: van élet a felhőn kívül?
- A netnyelv a téma a magyar érettségin
- A UPC üdvözli az Európai Bíróság műholdas tévészolgáltatásokra vonatkozó döntését
- EU-bíróság: van joghatósága az NMHH-nak a UPC fölött
- Gyermekvédelem: Milyen legyen a jó szűrőszoftver?