Frissítette algoritmusát a Google
Jelentősen átalakult a találati lista a Google-ön, amely annak köszönhető, hogy a keresőóriás ismét átalakította algoritmusát. Az adatokból úgy tűnik, a mosatni változás vesztesei egyértelműen a nagy márkák.
Komoly algoritmus frissítésen esett át a Google keresője. Az ite.hu arról számolt be, hogy az idei év talán legjelentősebb módosítása történt az algoritmusban.
Az újítás a találati listákat érintette, a weboldalak sorrendje jelentős mértékben megváltozott globális szinten. Mindez pedig a nagy cégeket, márkákat érintette leginkább, akik nem potzitívan irányba mozdultak el a találati listákon.
A kicsik jól jártak
Érdekes, hogy míg a nagyok szívják a fogukat, és azt tapasztalják, hogy a jelenlétük a találati listákon egyre inkább visszaesett, addig a kisebb weboldalak egyre több helyet kapnak a találatok között, az ő helyezéseik a nagyokéval szemben javultak.
Az ite.hu a Searchmetrics adatsorára hivatkozik, amely szintén azt igazolja, hogy a nagy külföldi hírportálok és magazinok megjelenése a találatok között csökkent az elmúlt időszakban.
Panda algoritmus
A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek úgy vélik, a változások hátterében a Google Panda algoritmusa állhat. Ennek bevezetését már korábban bejelentették – egy márciusi konferencián.
Az algoritmus célja éppen az, amit most a keresőben tapasztalhatunk: a kisebb weboldalak jobb helyezésének biztosítása, és emellett igyekszik orvosolni a korábbi algoritmus futások hibáit is.
A helyzet azonban még tovább bonyolódhat az elkövetkezendő időszakban, ugyanis a szakemberek májusban várják a Pingvin algoritmus futását is.
Képek: techwyse.com; mccauleyadvertising.com
Kapcsolódó cikkek
- Új funkciók Androidon a Google kereső „OK Google” hangutasításában
- YouTube videók a Google kiemelt találatai között
- A Yandex új alapokra helyezi a netes keresést
- A Google elszántan küzd a gyermekpornográfia ellen
- Lesújtott a Pingvin algoritmus
- Google+ hashtagek a Google keresőben
- Magunk után is kutatunk a Google-n
- Google: 12 év után forradalmi váltás
- Vetélytársra akadt a Google?
- Easter egg a Google-tól
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.