Esély az etikus kapitalizmusra
Az Üzleti Etikai Díj nyertesei és alapítói tavaly összehívták az Üzleti Etikus Cégek Fórumát. Idén ismét összegyűlnek a gazdasági életben már érdemeket szerzett etikus cégek, hogy az etikus kapitalizmusról beszélgessenek. A tizennégy éve fennálló cégek képviselőin kívül megszólalnak a moralitást, becsületet, együttműködést, emberi alapokon álló partnerséget szorgalmazó cégek meghatározó személyiségei is.
Az Üzleti Etikai Díj megalapítása óta sokat változott a világ és a cégek felelősségtudata. Ez a fórum azért jött létre, hogy lássuk, hol tartunk ma, és merre fejlődhetünk tovább – nyitotta meg a tavalyi tanácskozást Demcsák Mária, a Piac & Profit alapító főszerkesztője, a 2000-ben létrehozott Üzleti Etikai Díj társalapítója.
2013-ban a fórumon egybegyűltek – előadók és hallgatóság – egyetértettek abban, hogy változtatni kell azon, ahogy az erőforrásokat használjuk, és ahogyan fogyasztunk. Az apró változások azonban nem elegendőek. Át kell alakítani az emberiség viszonyát az élethez, a természethez. Ebben a játszmában pedig mindenkinek megvan a szerepe. A politikusok dolga a szabályozás, ám az üzleti világ hatalma nagyobb: a biznisz-szféra tudja kiaknázni azokat lehetőségeket, amelyek esélyt teremtenek a fenntartható világ kialakítására – emelte ki László Ervin, a Budapest Klub elnöke, az Üzleti Etikai Díj társalapítója.
Mivel a multinacionális cégek az államok fölé nőttek – mutatott rá a tavalyi fórumon Botos Katalin professzor emeritus, a Szegedi Egyetem tanára –, ha a cégvilág nem etikus, a világ elveszett. Az alapvető erkölcsi normáknak pedig már gyerekkorban kell beépülniük a személyiségünkbe, hiszen, ahogyan az Üzleti Etikai Díjat elnyert vállalatok példája is tükrözi, az etikus üzleti cselekedetek mindig személyhez köthetők.
Vajon hol tartunk az úton ma? Mikor lesz etikus kapitalizmus? Hogyan lehet visszahozni a gazdaság íratlan törvényei közé a morális üzletvitelt? Elég-e manapság, hogy egy tekintélyes összeg átutalásával letudjuk a társadalom és környezet iránti felelősségünket? Hogyan lehet megkülönböztetni az igazán etikus céget a magát annak tartótól? Mik a társadalmi vállalkozások ismérvei? Miért szaporodnak világszerte? Működhet-e a társadalmi jólét érdekében a klasszikus kapitalizmusban egy vállalkozás? Milyen cégek viselhetik a „B Corporation” minősítést?
Ha mindezekre a kérdésekre szeretne választ kapni, jöjjön el az Üzleti Etikus Cégek Fórumára június 5-ikén! A felelős, etikus hazai cégek országos találkozóján a téma elismert szakértői mutatják be a legfrissebb trendeket. Találkozhatnak a hazai üzleti élet szereplőivel is, akik már elindultak az etikusság felé vezető úton.
Kapcsolódó cikkek
- Epson androidos okosszemüveg a Droidcon Berlin konferencián
- Media Hungary 2014: ezernél több médiaguru kutatta együtt a jövőt
- Díjazták az energiatudatosságot
- A Dell Solutions Tour ismét Budapestre érkezik
- A Nokia bővíti magyarországi kutatás-fejlesztési központját
- Böngésző, PDF-olvasó és router is elhasal az Ethical Hacking Konferencián
- Media Hungary - Karas: az új médiakultúra nagyobb felelősséget ró az alkotókra
- Media Hungary - Előadások a szabályozás tapasztalatairól és a tartalomfejlesztésről
- Media Hungary – Előadások a sikeres tévéműsorokról
- KKV Akadémia – a közösségi oldalak használatának fortélyai
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.