Női hang és LED kijelzők a Keletiben
Megújult hangos utastájékoztatás és LED kijelzők kerültek a lapozós táblák helyére
A régi lapozós táblák helyett korszerű TFT monitorokkal és – a korábbi férfi helyett – női hangos tájékoztatással újult meg Keleti pályaudvar. A MÁV üzembe helyezte az egyik legforgalmasabb pályaudvarán jelentősen megújult audiovizuális utastájékoztató-rendszerét, a napi akár hatvanezer utazó megfelelőbb kiszolgálása érdekében.
Számítógép által generált beszéd, jobb hallhatóság a Keletiben
Az elmúlt hetekben teljesen megújult a Budapest-Keleti, az ország legforgalmasabb pályaudvarának vizuális és hangos utastájékoztatási rendszere. Az állomásra korszerű, új audiovizuális gépi vezérlőberendezést telepítettek a távközlési szakemberek, amelyben (az élőszavas tájékoztatás mellett) a „standard” hanganyag előállítása úgynevezett TTS (Text To Speech) rendszerre épül. Beszédszintetizátor – amelyet a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem fejlesztett ki (a neve ProfiVox-Korpusz) – által működtetett, női hang alapú rendszer tájékoztatja az utasokat. Az előállított tájékoztató az állomási környezetben is jó minőségben és érthetően hallható.
Ezt segítve a Keletiben modern hangtechnikát is kialakítottak: lecserélve a régi hangszórókat. Új, irányított hangsugárzókat telepítettek, amelyekkel az állomási környezetben, az utasvárócsarnokban, a peronokon a beszéd érthetősége jelentősen javult, miközben a külső környezeti zajszennyezés csökken. Egységes országos hanganyagot kíván a vasúttársaság bevezetni és alkalmazni valamennyi állomáson, a TTS technológiára alapozva.
Azonnali és bővebb információk TFT kijelzőkön
A Keleti vágányainak végén lévő, 1997-ben telepített táblákat korszerű kijelzők váltották fel. Ezek egyebek közt az adott vágányról induló vonatok összeállításáról, későbbiekben pedig még az egyes kocsik elhelyezkedéséről is tájékoztatást adnak majd, valamint a hangos utastájékoztatás részletes szövegét írásban is megjelenítik. A mechanikus vizuális utastájékoztató-berendezésének cseréje azért is indokolt volt, mert a régi lapozós táblák karbantartása, frissítése jelentős költségeket igényelt. Olyan megoldást választott a vasúttársaság, amely az előzőnél informatívabb, és a vonatadatok aktualitása is nyomon követhető. Emellett az utasáramlási irányok figyelembe vételével 140 cm (55”) és 107 cm (42”) méretű, ún. valós idejű menetrendi összesítő kijelzők is kerültek az állomásra.
Alapesetben menetrendi információkat (illetve a későbbiekben akár utazási vagy egyéb reklámokat) jelenítenek meg, rendkívüli helyzetekben a késési adatokat, haváriahelyzetre vonatkozó információkat, alternatív utazási lehetőségeket (pl. pótlóbusz) mutatnak, így nyújtva a jelenlegi lehetőségekhez képest többlet-információkat az utasok számára.
A pontmátrix LCD kijelzők és a grafikus TFT LCD kijelzők hatékonyan, látványosan és rugalmasan adnak információkat. A pályaudvar főbejáratánál lévő nagy induló és érkező összesítő táblák cseréje pedig már korábban, pár éve megtörtént, ez összehangoltan működik az új berendezésekkel.
További állomásokon is megújul az utastájékoztatás
A MÁV célja, hogy a korszerű, integrált utastájékoztató-rendszerek minél szélesebb körű alkalmazásával megteremtse az egységes arculatú, kulturált és megbízható tájékoztatást a normál és rendkívüli helyzetekben egyaránt. A MÁV-csoport minden utastájékoztatást is érintő futó, illetve újonnan induló projektben (vonalrekonstrukciók, új kiépítések, saját beruházások stb.) érvényesíti ezen elveket.
Kelenföld állomáson az M4 metróval érkező utasok tájékoztatására az új aluljáróban elektronikus vizuális utastájékoztatási rendszert alakítottak ki MÁV beruházásban, amely népszerű az utasok körében. Következő lépésként a Budapest-Nyugati pályaudvaron már megkezdődött, valamint Debrecenben és Füzesabonyban indul hamarosan a komplex utastájékoztatási fejlesztés.
Kapcsolódó cikkek
- Felturbózott Skype iPhone-ra
- A Google autója önmagát vezérli
- Okostelefonos alkalmazással mesélnek az egri műemlékek
- 50 millió Sharp Plasmacluster technológiájával felszerelt terméket értékesítettek
- Megjelent az AIDA64 4.50-es verziója
- Jordániában épít távvezetékeket az MVM
- Egy új alkalmazásfejlesztési technológia: fele idő és pénz
- A Nokia bővíti magyarországi kutatás-fejlesztési központját
- Hivatalos engedélyt kapott egy robotkar Amerikában
- Tíz év a szuperszámítástechnika mércéjével
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.