NetIQ Access Review: górcső alatt a jogosultságok
A NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet bejelentette, hogy elérhetővé vált a NetIQ Access Review 1.0. A megoldás a személyazonosság-kezelési megoldások képességeit kiegészítve lehetővé teszi a hozzáférések felülvizsgálatát és hitelesítését. A termék segítségével az informatikai szakemberek rendszeresen és soron kívül is megvizsgálhatják a jogosultságokat, valamint ellenőrizhetik, hogy a jóváhagyott és a ténylegesen érvényben lévő hozzáférések megegyeznek-e. A vállalatok így biztosíthatják, hogy minden alkalmazott csak olyan adatokhoz és alkalmazásokhoz férjen hozzá, amelyekre valóban szüksége van a napi munka során.
A jelentősebb jogi és compliance szabályozások, például az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013 évi L. törvény, valamint a HIPAA, a Sarbanes-Oxley és a PCI előírják, hogy a felhasználóknak a munkakörüknek megfelelő hozzáférésekkel kell rendelkezniük a vállalat informatikai rendszereiben, és ezzel kapcsolatban rendszeres ellenőrzéseket kell végezni. A szervezetek ezt úgy tudják biztosítani, ha rendszeresen felülvizsgálják a jogosultságokat. Az ellenőrzésekkel ugyanakkor nem csupán a kapcsolódó követelmények betartását biztosíthatják, hanem a biztonságot is növelik.
A NetIQ Access Review segíti a vállalatokat a felülvizsgálati és ellenőrzési folyamat bevezetésében, kezelésében és automatizálásában egyaránt. Lehetővé teszi az informatikai szakemberek és a menedzserek számára, hogy egyszerűen, egy helyen gyűjtsenek össze minden, a felhasználókhoz és a jogosultságokhoz kapcsolódó információt, illetve meggyőződjenek arról, hogy minden felhasználó kizárólag a munkaköréhez szükséges hozzáférési szintekkel rendelkezik.
Az eszköz képes kockázati szintek alapján rangsorolni a felülvizsgálatokat, így az informatikai szakemberek szükség esetén csökkenthetik a vizsgálandó jogosultságok számát, és leszűkíthetik az ellenőrzést azokra a felhasználói csoportokra, alkalmazásokra vagy engedélyekre, amelyek meghaladnak egy bizonyos kockázati küszöbértéket.
A megoldás képes több különböző alkalmazásból és adatforrásból összegyűjteni a kapcsolódó információkat. A termék a rendszeres felülvizsgálatok mellett továbbá alkalomszerű, soron kívüli ellenőrzésekre is használható, amire például egy alkalmazott távozásakor lehet szükség.
A NetIQ Access Review ezen kívül lehetővé teszi az ellenőrzéseket végző személyek számára, hogy a saját közvetlen jelentéseikhez szükséges jogosultságokat is áttekintsék. Az ellenőrzéshez használható felülvizsgálat elkészíthető az összes alkalmazottról vagy csak egy bizonyos felhasználói csoportról, illetve egyes alkalmazásokról és engedélyekről is.
A NetIQ Access Review már elérhető.
Kapcsolódó cikkek
- A SUSE megoldásai elérhetők a SAP HANA platformon
- Lebegő igazolványkép az okmányhamisítók ellen
- Használjuk ki a rendszerfelügyeleti megoldások összes előnyét!
- NetIQ PlateSpin Forge 4: jolly joker az informatikai szolgáltatások védelmére
- A SUSE privát felhőben is állja a sarat
- NetIQ CloudAccess 2.0: biztonságos, egypontos bejelentkezés több száz felhőszolgáltatásba
- A kaméleon a Google felhőjébe költözött
- NetIQ Sentinel 7.2: új eszközök az őrangyal fegyvertárában
- SUSE kGraft: nincs megállás
- GroupWise 2014: hatékony, biztonságos munkavégzés bárhonnan, bármikor
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.