Egyre hízik a Google bevétele
MTI Sajtóadatbank, 2014. július 20. 10:45
Több mint ötödével, 22 százalékkal nőtt a Google bevétele 2014 második negyedévében, elérve a 15,96 milliárd dollárt. A Google továbbra is világelső az online hirdetések piacán.
A Google nyeresége az idei második negyedévben 3,42 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi második negyedéves 3,23 milliárd dollárról. A részvényenkénti nyeresége 4,77 dollárról 4,99 dollárra emelkedett. A Google saját honlapjain szereplő hirdetésekből befolyó bevétele 23 százalékkal, a más honlapokon megjelenő Google hirdetések bevétele 7 százalékkal, míg a teljes reklámbevétel 19 százalékkal nőtt.
Az eMarketer piackutató cég szerint 2014-ben világszinten az internetes hirdetésre fordított pénz harmada a Google-hoz kerül. Ezzel a cég messze megelőzi a Facebook közösségi oldalt, amely a 140 milliárd dolláros online hirdetőpiac második legnagyobb szereplője a maga 8 százalékával.
Kevésbé egyértelmű a Google előnye a mobileszközökre szánt hirdetések piacán, ahol a Facebook és a Twitter is gyorsabban növekszik. A pontos arányokat nehéz megmondani, mert a Google nem közöl asztali számítógépekre és mobileszközökre lebontott reklámbevételi adatokat.
A mobileszközök elterjedése átformálja az online hirdetőpiacot. A hirdetők kevesebbet fizetnek a mobileszközökön futó reklámokért, ezért hiába kaptak 25 százalékkal több kattintást a Google oldalán levő reklámok, kattintásonként a Google 6 százalékkal kevesebb pénzt szerzett, mint tavaly.
Az eMarketer piackutató cég szerint 2014-ben világszinten az internetes hirdetésre fordított pénz harmada a Google-hoz kerül. Ezzel a cég messze megelőzi a Facebook közösségi oldalt, amely a 140 milliárd dolláros online hirdetőpiac második legnagyobb szereplője a maga 8 százalékával.
Kevésbé egyértelmű a Google előnye a mobileszközökre szánt hirdetések piacán, ahol a Facebook és a Twitter is gyorsabban növekszik. A pontos arányokat nehéz megmondani, mert a Google nem közöl asztali számítógépekre és mobileszközökre lebontott reklámbevételi adatokat.
A mobileszközök elterjedése átformálja az online hirdetőpiacot. A hirdetők kevesebbet fizetnek a mobileszközökön futó reklámokért, ezért hiába kaptak 25 százalékkal több kattintást a Google oldalán levő reklámok, kattintásonként a Google 6 százalékkal kevesebb pénzt szerzett, mint tavaly.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb engedményt tett a Google az Európai Bizottságnak
- Csökken az Apple részesedése a táblagéppiacon az idén
- A Google algoritmusokkal vadászik a nőkre
- A Google felvásárolta a Motorolát
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- A Google megvásárolta az eBook Technologies-t
- Rendkívüli fizetésemelés a Google-nál
- A vártnál jobb eredményekről számolt be a Google
- Tortával ünnepli magát a Google
- Heal Edina a Google új magyarországi vezetője