Átfogó big data-megoldás az Oracle-től
Az Oracle az átfogó big data-megoldásokat igénylő szervezetek számára Oracle Big Data SQL néven alapvetően fontos új komponenst jelentett be a nagy volumenű adatokat kezelő megoldáscsomagjához.
Háttér:
Egyre több forrásból származó, egyre nagyobb volumenű adatot kell kezelni – erre a kihívásra keresnek újszerű megoldásokat a vállalatok. Bár a Hadoop, a NoSQL és a hasonló technológiák egyedi megközelítéseket kínálnak a big data-feldolgozások problémáira, olyan adatszigeteket („silókat”) hozhatnak létre, amelyek igencsak megbonyolítják a kulcsösszefüggések feltárásához szükséges adatelérést és elemzéseket. Az információk értékének maximális hasznosításához és a big data ígéretének valóra váltásához a vállalatoknak az adatkezelést architekturális szinten kell big data-képessé tenniük a különböző forrásokból – például Hadoop, relációs adatbázisok és NoSQL – származó, mindenféle típusú adat zökkenőmentes integrálásával. Egy ilyen nagy volumenű adatokat kezelő rendszernek az egyszerűbb elérés mellett lehetővé kell tennie az érzékeny adatok, illetve szabályozott adatkörök megfelelő kezelését, támogatva az ehhez szükséges vállalati szintű adatbiztonságot és informatikai irányítást, anélkül, hogy mindehhez új szakismereteket igényelne.
Kapcsolódó cikkek
- Az Oracle bemutatja a SOA Suite 12c-t
- Az Oracle felvásárolja a MICROS Systems és a LiveLOOK vállalatot
- Nemzetközi cég vásárolta fel a magyar big data startupot
- Valós időben reagáló vállalatok az Oracle Database In-Memory erejével
- A LogDrill válasza a Big Data jelenségre
- Az Oracle nyert a Google-lel szemben
- A big data valamint a technológia hatása az üzletfejlesztésre és a fogyasztói marketingre
- Big data lehetőségek a rák és az AIDS ellen
- Qualysoft - Elkészült a Vaporider vállalati tudás- és információ rendszerező platform
- Felhasználatlan adatok a cégeknél
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.