Gátat szabnának a véletlen appon belüli vásárlásoknak
Az EU fontosnak tartja, hogy ne vezessék félre a fogyaszókat
Az Európai Unió tagállamai közös állásfoglalást küldtek az Apple-nek, a Google-nek és az Európai Interaktív Szoftver Szövetségnek az Európai Unió és annak tagállamai annak érdekében, hogy gátat szabjanak a véletlen appon belüli vásárlásoknak, és hangsúlíozzák a fogyaztók megfelelő tájékoztatásának fontosságát.
A közlemény tanúsága szerint az EU és a tagállamok azt kérik a világ legnagyobb appboltjait üzemeltető cégektől és a szövetségtől, hogy az ingyenesként hirdetett appok ne vezessék félre a fogyasztókat a valós költségeket illetően, a játékok pedig ne tartalmazzanak olyan közvetlen felszólítást, amely arra buzdíthat gyermekeket, hogy vásároljanak a játékban, vagy szüleiket vegyék rá erre.
Az állásfoglalás értelmében a fogyasztókat megfelelően tájékoztatni kellene a vásárlások fizetési feltételeiről, és kimondott hozzájárulásuk nélkül, az alapértelmezett beállításokon keresztül nem szabadna tőlük pénzt levonni. A kereskedőknek emellett egy e-mail címet is biztosítaniuk kellene, amelyen keresztül a fogyasztók felvehetik velük a kapcsolatot, ha kérdésük vagy panaszuk van.
„Ez jelentős lépés az európai fogyasztók védelme terén. Különösen az interneten játszó gyerekek szorulnak nagyobb védelemre” – idézi a közlemény Neven Mimica fogyasztóvédelmi biztost.
A tagállamok részéről már rengeteg panasz érkezett amiatt, hogy sok esetben gyerekek úgy vásárolnak appokon keresztül, hogy nincsenek tisztában annak anyagi vonzataival, vagy nem is tudják, hogy éppen vásárolnak, pénzt költenek.
„A bizottság nagyon is támogatja az app-iparágat. Az appon belüli vásárlás legitim üzleti modell, ám kulcsfontosságú, hogy a fejlesztők értsék és tiszteletben tartsák az uniós jogot, mikor új üzleti modellt dolgoznak ki” – emelte ki a digitális területért felelős biztos, Neelie Kroes.
A bizottság közölte: a Google jelezte, hogy változásokat tervez, amelyekkel szeptember végére készül el. Ezek között szerepel majd, hogy az "ingyenes" szót nem lehet majd használni olyan alkalmazásoknál, amelyek appon belüli vásárlást tartalmaznak, továbbá átdolgozzák a fejlesztőknek szánt iránymutatást annak érdekében, hogy ne buzdítsanak közvetlenül vásárlásra. Emellett az applikációkon belüli vásárlás esetében az lesz az alapbeállítás, hogy minden egyes tranzakciót külön jóvá kell majd hagynia a felhasználónak.
Sajnálatának ad hangot ugyanakkor a bizottság, hogy az Apple javaslatot tett ugyan arra, hogy orvosolja a jelzett problémákat, konkrét intézkedéseket mégsem közölt, ahogy azt sem, legkésőbb meddig tervezi rendezni az problémákat.
Kép: supportbiz.com
Kapcsolódó cikkek
- Lemosta a pályáról a foci vb a karácsonyt
- Ingyenesek a Foci VB hátralévő meccsei a MyTV-n
- Androidos nyomtatási alkalmazás az OKI-tól
- Mobilalkalmazás segít eligazodni fogyasztóvédelmi kérdésekben külföldön
- Elkészült a tudatos vásárlást segítő kereskedelmi rendszer
- BlackBerry Blend – ahol a platformok találkoznak [Videó]
- Gyakorlatban is ellenőrzik a mobilszolgáltatókat a roamingdíjak kapcsán
- Idegesítenek a Facebook alkalmazásmeghívók? Van megoldás!
- A Vodafone is csökkenti a roamingdíjakat
- Ingyenes a SwiftKey Android billentyűzet
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.