Európa munkaereje felkészült a drónok korszakára
Tízből nyolc munkavállaló szerint 2036-ra az európai munkahelyek a ma még nem létező technológia és folyamatok hatására teljesen át fognak alakulni. A Ricoh Europe által megrendelt és a Coleman Parkes által levezényelt új kutatás megmutatja, hogy az előrelátó dolgozók miként látják a jövőbeli munkakörnyezetüket – ami az innovatív munkát segítő új technológiának és folyamatoknak köszönhetően sokkal interaktívabb, együttműködőbb és modernebb lesz.
· érintős interaktív eszközök (69%),
· hangfelismerő technológiák általi feladatvégzés (60%),
· kibővített valóság-szemüvegek (56%).
Azt is jósolják (59%), hogy 20 éven belül képesek lesznek virtuális asszisztenseket vagy hologramokat küldeni maguk helyett, amik képviselhetik őket a megbeszéléseken. Mikor arra kérték őket, hogy gondolkodjanak még merészebben, olyan újítások jutottak eszükbe, mint a drónok, az agyból agyba közvetítő Bluetooth és a szállítói csomópontok (kicsi, fülbe helyezhető eszközök, melyek lehetővé teszik az audio és videó adatok elektronikus jelként való továbbítását közvetlenül az agyba).
A csúcstechnológiás munkahelyek fő előnyeivel kapcsolatban a munkavállalók egyenlő mértékben rangsorolták a fő üzleti folyamatok optimalizálását, az információkhoz való jobb hozzáférést és a gyorsabb munkavégzés lehetőségét. Ez jelzi, hogy a manapság elvárt produktív munka – digitalizált folyamatok, a bármikor elérhető és használható adatok, a technológiai változás gyors adaptálása – továbbra is döntő fontosságú lesz a jövőben.
A csúcstechnológiás munkahely iránti izgatottság ellenére a válaszadók kevesebb, mint harmada (29%) érzi úgy, hogy a vállalata hajlandóságot mutat az új munkakörülmények megteremtésére és a technológiák fejlesztésére a közeljövőben. Továbbá hiányzik a lehetőség a termelékenység növelésére és versenyképességük fokozására, mivel a cégek mostanában nem építenek digitálisabb, agilisabb munkahelyeket, ezáltal elveszíthetik a konkurenseikkel szemben a kulcsfontosságú személyzetüket. A tanulmány azt is elárulja, hogy mielőtt a szervezetek véghezviszik a különböző újításokat a horizonton, a jelenleg elérhető fejlett technológiát és releváns folyamatokat kell jelentős mértékben kihasználni.
· Belső együttműködési platformok (első), web alapú megbeszélések (második), követő nyomtatás (harmadik) a három olyan rendszer, amit a dolgozók még nem használnak, de szeretnének annak érdekében, hogy értékesebb munkát végezhessenek.
· Az e-mailen és az interneten túl továbbra is az elektronikusan tárolt információ a legértékesebb technológia lehetőség a dolgozók számára.
· Bár a válaszadók 62%-a használja és értékesnek találja, hatból egy ember szeretné elérni a digitális információkat, de nincs lehetősége rá.
“Izgalmas belegondolni, hogy a következő két évtized olyan újításokat fog eredményezni, melyek nem csupán a produktivitást és a versenyképességet fogják fokozni, de arra fogják inspirálni a munkavállalókat, hogy feltegyék magukban a kérdést, miszerint “mi lesz a következő?”, és “hogy fog segíteni abban, hogy még hatékonyabb lehessek?”. A vállalatoknak ezeket a lehetőségeket kell áttekinteni, ezekhez kell a mai hagyományos munkamódszereknek alkalmazkodni, ki kell kövezni az utat a jövő digitális újításai számára. Néhányuknak ez kulturális változást is jelent. De mindenkinek lehetőséget nyújt, hogy a következő 20 évben és azt követően tovább fejlődhessen. Ki tudja, talán a század közepén a virtuális képviselőink fogják használni a legújabb rendszereket és folyamatokat, miközben mi olyan további fejlesztéseken, ügyfélszolgálatokon és üzleti jövedelmezőségeken fogunk dolgozni, amiket mag még elképzelni sem tudunk” nyilatkozta David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója.
A technológia által előidézett változások további betekintéséhez kérjük, látogasson el a következő honlapra: http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/hu/.
Kapcsolódó cikkek
- Kínában többen neteznek mobilról, mint PC-ről
- Még az internetező társadalom is inkább készpénzzel fizet
- Csökkenő tendenciát mutatnak a táblagép eladások
- Keleten növekszik, nyugaton stagnál az ATM-piac
- A LED-ek fél évszázada
- Több ezren szeretnének a Nokia top mérnökei lenni
- E-mailek és értekezletek akadályozzák hazánkban a munkát
- Javult a fogyatékkal élők munkaerőpiaci helyzete
- Szakmai kihívásokkal és képzéssel tarthatók itthon az informatikusok
- Az egységes európai munkaerőpiac létrejöttét segíti az EURES bővítése
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.