Közösen fejleszt adatközpont menedzsment megoldást a Schneider Electric és a HP
A Schneider Electric, az energiamenedzsment nemzetközi szakértője a HP Discover konferencián jelentette be a StruxureWare for Data Centers adatközponti infrastruktúra menedzsment (DCIM) megoldás és a HP Universal Configuration Management Database (UCMDB) integrációs projektjének lezárását. A partnerség eredményeként kialakított fejlettebb kommunikáció az IT Service Management (ITSM) és a DCIM platform között tovább javítja az adatközponti eszközök menedzselését. A Schneider Electric és a HP együttműködése lehetővé teszi az IT üzleti folyamatok eszközeinek és terheléseinek holisztikus menedzsmentjét, amivel áthidalható az informatika és a létesítményüzemeltetés közötti szakadék. A két vállalat célja, hogy az IT szolgáltatást nyújtók számára megfelelő betekintést és információkat biztosítsanak rendszereik optimális szintű üzemeltetéséhez.
„A DCIM és ITSM platformok egymástól elkülönülten működnek, és különböző csoportok üzemeltetik ezeket az adatközpontokon belül. Ennek következményeként az erőforrások közötti konfliktusok fokozódnak, ami időigényes és költséges folyamatokat eredményez. A Schneider Electric StruxureWare for Data Centers és a HP UCMDB összeolvadása biztosítja a DCIM és az ITSM rendszerek közötti megfelelő kommunikációt, valamint az adatok egyeztetését a platformok között” – mondta Soeren Jensen, a Schneider Electric vállalati menedzsment és szoftver termékeiért felelős alelnöke.
Segítségével az adatközponti vezetők mind az IT szolgáltatásokat, mind a fizikai infrastruktúrát átfogóan menedzselhetik adatközpontjaikban. A HP IT menedzsment platformok információihoz történő hozzáférés révén jobban ráláthatnak az eszközök teljesítményére illetve élettartam adataira (pl.: garancia vagy más tulajdonosi adatok). A felületeken keresztüli eszköz-, változás- és eseményjelentések szintén felhívhatják az üzemeltetők figyelmét az olyan potenciális konfliktusokra, mint a korlátozott erőforrások vagy a szolgáltatások rendelkezésre állásának kockázatai. A berendezések üzemadatainak részletes ismeretében a vezetők még jobban képesek átlátni a különböző változások hatásait az infrastruktúra, a virtuális gépek és az ügyfelek szintjén.
Emellett az IT szolgáltatások és folyamatok fizikai eszközökkel, valamint az energiaellátó és hűtési rendszerekkel való összekapcsolása révén az adatközponti üzemeltetők közvetlen információhoz jutnak az IT energiafogyasztásáról. Így hozzárendelhetik az IT terheléseket és a valós teljes bekerülési költségeket a végfelhasználói szolgáltatásokhoz.
„A DCIM és az ITSM platformok egymástól független működtetése nem csak költséges és időigényes, de az informatika és a létesítmény hatékony, zökkenőmentes üzemeltetését is megnehezíti. A HP Universal Configuration Management Database segít az ügyfeleknek maximalizálni a Schneider Electric DCIM megoldásának előnyeit” – mondta Rick Einhorn, a HP Worldwide Data Center Consulting alelnöke.
A Schneider Electric átfogó DCIM szoftvercsomagja lehetővé teszi az adatközpontok felügyeletét, üzemeltetését, analizálását valamint az energiaellátás, hűtés és a biztonság optimalizálását. A HP Software Enterprise Management Alliances Program (EMAP) keretében az együttműködés és keresztüzemeltetés szempontjából tesztelt HP UCMDB integráció a már megjelent StruxureWare Data Center Operation v7.4 része.
Kapcsolódó cikkek
- Az Oracle új adatbázisgépe extrém számítási és adatkezelési kapacitással
- Áttörés az egyfázisú szünetmentes megoldások piacán
- Dell: új, integrált vállalati megoldások
- Cisco: 3 milliárd dollárnál tart a FlexPod értékesítése
- A Supermicro az adatközpontokra fókuszál
- Ingyenes céginformációs szolgáltatást nyújt a Corvinus és az Opten
- Még több embert bocsát el a HP
- Védd meg a digitális eszközeidet otthon is!
- Új adatközponti eszközöket mutatott be a Cisco
- 5 dolog, amire az email-nél van jobb eszköz is
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.