Keresőoptimalizálás: előny a biztonságos kapcsolatot használó weboldalaknál
A Google hivatalosan is bejelentette, hogy keresőalgoritmusában mostantól előnyt élveznek azok a weboldalak, amelyek biztonságos kapcsolatot használnak.
A nyilatkozat szerint a Google több hónapig tesztelte az új algoritmust, és a pozitív tapasztalatok alapján tette a nyilvános algoritmus részéve ezt a módosítást. A nyilatkozatot jegyző Gary Illes szerint: „a módosítás hatása nem jelentős, a keresések kevesebb, mint 1%-át érinti egyelőre, és súlya elmarad más fontosabb tényezőkétől, mint amilyen például a minőségi tartalom.”
Nőhet a jelentősége a jövőben
A nyilatkozat szerint, a biztonságos kapcsolat egyelőre nem jelent jelenős előnyt, mivel a Google időt akar hagyni a webmestereknek az átállásra, de a jövőben nőhet ennek súlya a keresőalgoritmusban, mivel a Google szeretné a weboldal tulajdonosokat arra ösztönözni, hogy a HTTP-ről, a biztonságosabb HTTPs-re váltsanak.
Bár a közlemény szerint a módosítás hatása nem jelentős, valójában az 1% körüli hatás nem elhanyagolható, ez egy közepes jelentőségű algoritmus frissítés súlyával ér fel.
A Google arra is ígéretet tett, hogy heteken belül részletes útmutatót ad ki a webmesterek számára, amely segíti a keresőbarát átállást a weboldal tulajdonosok számára.
Nem volt váratlan a váltás
A Google igen ritkán jelenti be, hogy egy-egy tényezőnek szerepe van a keresőalgoritmusában. Ezt csak azokban a kivételes esetekben teszi meg, amikor egyértelműen üzenni kíván a weboldal tulajdonosok számára. A Google számára - ahogy a közleményben is fogalmaznak - a biztonságos internet elsőrendű prioritás, ez indokolhatta a szokatlan nyíltságot a keresőóriás részéről.
A keresőoptimalizálással foglalkozók egyébként régóta várták ezt a bejelentést, hiszen a Google webspam elleni osztályának vezetője Matt Cutts, már tavasszal jelezte, hogy szeretné, ha a HTTPS kapcsolat előnyt élvezne a keresőalgoritmusban.
hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Díjazták a legjobb vloggereket
- A Gmaillel bukott le egy szexuális zaklató
- Indiai történelmi nevezetességekkel bővült a Street View
- Jövőre kezdik meghódítani az angol utakat a vezető nélküli autók
- Pert indíthat az EU a Google ellen
- Angol nyelvű magyar hírportál indult
- Sikerült megfélemlítenie a közösségi oldalak használóit Kínának
- A harmincas években Pompeji-ről készült felvételeket tettek közzé a világhálón
- Google: kellenek a női munkaerők
- Egyre hízik a Google bevétele
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.
Megalakult az ITMP Patrónus Konzorcium az informatikai képzés jövőjéért
Megalakult az ITMP Patrónus konzorcium, egy új, példaértékű és az egész országra kiterjedő együttműködés az informatikaoktatás fejlesztése és modernizálása érdekében. Ingyenes képzést és mentorálást kapnak azok a pedagógusok, akik részt vesznek a konzorcium által támogatott képzési programban. A kezdeményezés közel háromezer informatika szakos tanárnak segít felkészülni a technológiai változásokra, amelyek gyökeresen és gyors ütemben alakítják át a munkavégzést és az oktatást.
Egyre több vállalat válik kibertámadások célpontjává
Október az Európai Kiberbiztonsági Hónap (ECSM), amelyet 2012 óta az Európai Unió Hálózatbiztonsági Ügynöksége (ENISA) szervez, és 2016-tól Magyarország is részt vesz benne. A kampány célja, hogy egy hónapon át fokozza a cégek kiberbiztonsági tudatosságát, és felhívja a figyelmet az online térben leselkedő veszélyekre.
Novák Pétert választották meg az MRSZ elnökének
A Magyar Reklámszövetség tisztújító közgyűlése Novák Pétert szavazta meg az egyesület elnökének az elkövetkezendő hároméves ciklusra. Novák Péter 6 év után váltja az elnöki székben Gulyás Jánost, a Wavemaker Hungary vezérigazgatóját. A Premier Kultcaféban tartott közgyűlésen a Reklámszövetség tagsága megválasztotta a 24 tagú Elnökségének tagjait, valamint a Felügyelő Bizottság 3 tagját is. Az MRSZ három alelnöki* székét a hirdetők delegáltjaként Mérő Ádám, a média szektor képviseletében Vidus Gabriella és a szolgáltató szektorban Gulyás János foglalhatja el a következő időszakban. A közgyűlés kezdetekor a Reklámszövetségben való tisztségviselői munkáktól közel 20 év után búcsúzó Hivatal Pétert a Reklámszövetség korábbi elnöksége a MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tag kitüntetéssel jutalmazta.
Új elnököt választott az Ecommerce Hungary
Az Ecommerce Hungary Egyesület elnökének, Dr. Bőgel Györgynek, elnöki mandátuma 2024. szeptember 30-án lejárt, ezért az egyesület küldöttgyűlésének új elnököt kellett választania.