Nyílt hálózatkezelés, avagy szabadulás a jogvédelem markából

forrás: Prím Online, 2014. augusztus 12. 13:23

A virtualizáció rengeteg változást hozott a szerverek piacán, azonban a hálózatkezelés területén ellentétes folyamat figyelhető meg: az adatközpontok mára a hálózatok dinoszauruszaivá váltak, a jogvédett technológia pedig egyre nagyobb teret nyer, ami leszűkíti a vállalatok választási lehetőségeit és gátolják a költségek további csökkentését.

A kialakult helyzetre azonban létezik megoldás: a szoftveresen definiált hálózatok (SDN) és a hálózatifunkció-virtualizálás (NFV) technológiái jó eséllyel átformálhatják a meglévő modellt, lazíthatnak a jogvédett megoldások szorításán és utat engedhetnek a virtualizáció megjelenésének a hálózatokon is.    

 


 
Ellentmondás az SDN és NVF technológiák alkalmazásában


Mivel nem mutatkozik egyértelmű igény arra, hogy az NFV és az SDN megoldások nyitottabbak legyenek, a szállítók zárt ökoszisztémák alapján alakítják ki hálózati stratégiáikat és SDN és NFV technológiákat kínáló megoldásaikat: ez egyelőre nem teszi lehetővé a jogvédett hálózatok egységének megbontását. Az NFV technológiánál jogvédett kódon alapuló zárt ökoszisztémák és partnerkapcsolatok jelennek meg a szállítók között. A szállítók a korábbi megoldásoktól függő ügyfelekkel fenntartott kapcsolatokat kihasználva olyan szolgáltatásokat kínálnak, amelyek rendelkeznek az SDN bizonyos előnyeivel, azonban a legkisebb mértékben sem biztosítják a nyílt hálózatok nyújtotta szabadságot és rugalmasságot.

Nyílt javaslatok


Az SDN és az NFV nyílt környezetben használhatóak a leghatékonyabban, ezért minden hálózati architektúrája fejlesztésére készülő szervezetnek érdemes megfontolni ennek előnyeit:
 

·    Választás lehetősége − Az igényektől függően a szervezet más, költséghatékonyabb megoldásokra válthat, és ezzel rugalmasságot biztosíthat az ügyfeleknek.

·    Költségcsökkentés − Ha minden szállító az ügyfelek megszerzéséért és megtartásáért verseng, az árak csökkennek, a fejlesztés pedig felgyorsul. Ha a szolgáltatás szintje csökken, vagy feltűnik egy megfizethetőbb megoldás, a jogvédett megoldásokkal ellentétben a szervezeteket nem köti az alkalmazottak lényegi átképzésének vagy a hardverek teljes cseréjének költsége.

·    Személyre szabott megoldások− A nyílt hálózatok a belső szakértelemmel rendelkező ügyfelek számára adaptálható, saját programfelülettel (API) kiegészíthető platformokat és folyamatokat biztosítanak, így a megoldások testre szabásával kielégíthetik a speciális vagy egyedi igényeket.

·    Készen áll a jövőre – A nyílt hálózatok ökoszisztémája az alkalmazkodásra irányul, így képes reagálni az adatközpont változásaira.

Mindent szakértelemmel


A nyílt hálózati megoldások nagyon sikeresnek bizonyultak az olyan speciális igényekkel és magas teljesítménykövetelményekkel rendelkező ágazatokban, mint a web 2.0, a pénzügyi megoldások és a felhőalapú tárolás, mivel e területek szervezetei jellemzően nagyobb belső hálózati szakértelemmel rendelkeznek, ezáltal bátrabban fektetnek be új technológiákba. A  nyílt hálózatokat támogató szállítóként a Dell célja az, hogy nyílt ökoszisztémát fejlesszen ki és a megoldások mellett szakértelmet  és támogatást is kínáljon az ügyfeleknek. Tapasztalt és megbízható partnerek tanácsadással egészítik ki a Dell hálózati szolgáltatásait, így a vállalatok a nyílt hálózatok rugalmasságát élvezhetik a jogvédett megoldásoknál megszokott útmutatás, támogatás és biztonság mellett.

A hálózatok jelentős átalakulás előtt állnak, és az SDN és NFV technológiák forradalmasítani fogják a hagyományos hálózati normákat, azonban önmagukban nem biztosítják, hogy a hálózatok nyitottabbak legyenek. Ha megengedjük, hogy a hagyományos szállítók vezessék ezt a változást, a jogvédett megoldások eredeti problémája fennmarad. A nyílt hálózatoknak önmagukban kell bebizonyítaniuk az ügyfeleknek, hogy van esélyük, és mi, mint ennek az elgondolásnak a képviselői tudjuk, hogy itt az ideje szembenézni a kihívással.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01