Nyílt hálózatkezelés, avagy szabadulás a jogvédelem markából
A virtualizáció rengeteg változást hozott a szerverek piacán, azonban a hálózatkezelés területén ellentétes folyamat figyelhető meg: az adatközpontok mára a hálózatok dinoszauruszaivá váltak, a jogvédett technológia pedig egyre nagyobb teret nyer, ami leszűkíti a vállalatok választási lehetőségeit és gátolják a költségek további csökkentését.
A kialakult helyzetre azonban létezik megoldás: a szoftveresen definiált hálózatok (SDN) és a hálózatifunkció-virtualizálás (NFV) technológiái jó eséllyel átformálhatják a meglévő modellt, lazíthatnak a jogvédett megoldások szorításán és utat engedhetnek a virtualizáció megjelenésének a hálózatokon is.
Ellentmondás az SDN és NVF technológiák alkalmazásában
Mivel nem mutatkozik egyértelmű igény arra, hogy az NFV és az SDN megoldások nyitottabbak legyenek, a szállítók zárt ökoszisztémák alapján alakítják ki hálózati stratégiáikat és SDN és NFV technológiákat kínáló megoldásaikat: ez egyelőre nem teszi lehetővé a jogvédett hálózatok egységének megbontását. Az NFV technológiánál jogvédett kódon alapuló zárt ökoszisztémák és partnerkapcsolatok jelennek meg a szállítók között. A szállítók a korábbi megoldásoktól függő ügyfelekkel fenntartott kapcsolatokat kihasználva olyan szolgáltatásokat kínálnak, amelyek rendelkeznek az SDN bizonyos előnyeivel, azonban a legkisebb mértékben sem biztosítják a nyílt hálózatok nyújtotta szabadságot és rugalmasságot.
Nyílt javaslatok
Az SDN és az NFV nyílt környezetben használhatóak a leghatékonyabban, ezért minden hálózati architektúrája fejlesztésére készülő szervezetnek érdemes megfontolni ennek előnyeit:
· Választás lehetősége − Az igényektől függően a szervezet más, költséghatékonyabb megoldásokra válthat, és ezzel rugalmasságot biztosíthat az ügyfeleknek.
· Költségcsökkentés − Ha minden szállító az ügyfelek megszerzéséért és megtartásáért verseng, az árak csökkennek, a fejlesztés pedig felgyorsul. Ha a szolgáltatás szintje csökken, vagy feltűnik egy megfizethetőbb megoldás, a jogvédett megoldásokkal ellentétben a szervezeteket nem köti az alkalmazottak lényegi átképzésének vagy a hardverek teljes cseréjének költsége.
· Személyre szabott megoldások− A nyílt hálózatok a belső szakértelemmel rendelkező ügyfelek számára adaptálható, saját programfelülettel (API) kiegészíthető platformokat és folyamatokat biztosítanak, így a megoldások testre szabásával kielégíthetik a speciális vagy egyedi igényeket.
· Készen áll a jövőre – A nyílt hálózatok ökoszisztémája az alkalmazkodásra irányul, így képes reagálni az adatközpont változásaira.
Mindent szakértelemmel
A nyílt hálózati megoldások nagyon sikeresnek bizonyultak az olyan speciális igényekkel és magas teljesítménykövetelményekkel rendelkező ágazatokban, mint a web 2.0, a pénzügyi megoldások és a felhőalapú tárolás, mivel e területek szervezetei jellemzően nagyobb belső hálózati szakértelemmel rendelkeznek, ezáltal bátrabban fektetnek be új technológiákba. A nyílt hálózatokat támogató szállítóként a Dell célja az, hogy nyílt ökoszisztémát fejlesszen ki és a megoldások mellett szakértelmet és támogatást is kínáljon az ügyfeleknek. Tapasztalt és megbízható partnerek tanácsadással egészítik ki a Dell hálózati szolgáltatásait, így a vállalatok a nyílt hálózatok rugalmasságát élvezhetik a jogvédett megoldásoknál megszokott útmutatás, támogatás és biztonság mellett.
A hálózatok jelentős átalakulás előtt állnak, és az SDN és NFV technológiák forradalmasítani fogják a hagyományos hálózati normákat, azonban önmagukban nem biztosítják, hogy a hálózatok nyitottabbak legyenek. Ha megengedjük, hogy a hagyományos szállítók vezessék ezt a változást, a jogvédett megoldások eredeti problémája fennmarad. A nyílt hálózatoknak önmagukban kell bebizonyítaniuk az ügyfeleknek, hogy van esélyük, és mi, mint ennek az elgondolásnak a képviselői tudjuk, hogy itt az ideje szembenézni a kihívással.
Kapcsolódó cikkek
- Közösen fejleszt adatközpont menedzsment megoldást a Schneider Electric és a HP
- A Dell közzétette társadalmi felelősségvállalási stratégiáját
- Adatvédelem mindenhol: a Dell bemutatta új adatbiztonsági megoldásait
- Dell: új, integrált vállalati megoldások
- Gazdaságos, flash-alapú tömbökkel bővíti storage kínálatát a Dell
- Cisco: 3 milliárd dollárnál tart a FlexPod értékesítése
- Új OptiPlex All-in-One modellek a Delltől
- Dell régiós elnök: sok lehetőség van Magyarországon
- Budapesten a Dell roadshow-ja
- A Supermicro az adatközpontokra fókuszál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.