Új komplex digitális szövettani mikroszkópot fejlesztett egy magyar cég
A jelenlegi fluoreszcens mikroszkópoknál jobb felbontású, a feladatokat gyorsabban, pontosabban elvégző komplex fluoreszcens digitális szövettani mikroszkópot fejlesztett a 3D Histech Kft.
A mintegy 276 millió forint összköltségű fejlesztés önrésze 180 millió forint volt, 96,64 millió forint uniós pályázati támogatást nyert el, és 2014. márciusában fejeződött be - tájékoztatott a cég az MTI érdeklődésére.
A 3D Histech Kft. 1991-ben alakult családi vállalkozásként, jelenleg 102 embert foglalkoztat. Orvosi műszerek fejlesztésével és gyártásával foglalkozik, ezen belül a patológusok számára készít digitális mikroszkópokat, amelyeket a világ 42 országára kiterjedő értékesítői hálózatán keresztül juttat el a vevőinek. A projekt keretében kifejlesztett mikroszkópot is a disztribútorai segítségével fogja értékesíteni - közölte a cég az MTI kérdésére.
Kapcsolódó cikkek
- A Földre visszatérni képes holdszondát indít Kína
- Hongkongban fejlesztik a világ legpontosabb arcfelismerő rendszerét
- A cápaviselkedésbe enged bepillantást egy levadászott robotkamera
- Okostelefonnal fejtették meg a boldogság titkát
- Magát rakja össze az origami ihlette új robot
- Két éve landolt a Curiosity
- Őslénytani leletek 3D-s térképe készül az iharkúti ásatások nyomán
- Beszédfelismerésen alapuló gyógyszerajánló rendszert fejleszt két magyar cég
- Egész idő alatt rosszul értelmeztük a kvantummechanikát?
- Bárhol kinyomtatható bionikus kezet fejleszt a GE mérnöke
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.