Robin Williams halála sem szent a facebookos csalóknak
Az átverés, amely nagyon gyorsan terjed, a legnépszerűbb közösségi hálózaton azt ígéri a felhasználóknak, hogy kattintás után megnézhetik a színész búcsúüzenetét. Azonban a nem létező videó megtekintése előtt meg kell osztani az ismerőseinkkel a linket, amivel a folyamatos terjedést biztosítják a csalók, illetve egy online felmérést is ki kell töltenünk, amiből pedig már profitálnak is a bűnözők.
„A közösségi oldalakon természetesen mindig azok az átverések terjednek a legjobban, aminek témája mindenkit foglalkoztat. Egy híres színész öngyilkossága így sajnos igazi kincsesbányát jelent az internetes bűnözőknek, hiszen emberek tucatjai kattintnak a linkekre további információk vagy esetlegesen videók reményében. Mint minden esetben most is azt javasoljuk a felhasználóknak, hogy csak hiteles, megbízható forrásból származó linkekre kattintsanak, és amennyiben gyanú merül fel a tartalommal kapcsolatban, előtte ellenőrizzék azt más forrásokból is.” – mondta el Béres Péter, a Sicontact Kft., az ESET magyarországi disztribútorának vezető IT tanácsadója.
A videó angol nyelvű kísérőszövege:
EXCLUSIVE VIDEO: ROBIN WILLIAMS SAYS GOODBYE WITH HIS CELL PHONE BEFORE HANGING HIMSELF WITH A BELT AND CUTTING HIMSELF WITH A POCKET KNIFE. HE CAN STILL MAKE EVERYONE LAUGH WITH THIS VIDEO BUT IT WILL MAKE EVERYONE CRY A RIVER AT THE END.
Kapcsolódó cikkek
- Három új vírus az ESET júliusi toplistáján
- Felütötte a fejét a Simplocker új verziója
- Videós céget vásárolt a Facebook
- Nemzetközi vizeken a Slingshot
- Bigasoft Facebook Downloader 3.0.30.5051
- Videóüzenet funkciót kapott a Facebook Messenger
- Ingyenes Facebook alkalmazással rukkolt elő a Kaspersky
- ESET: a toplistás kártevők fele trójai
- Ismét feltűnt a rejtve lájkoló kártevő
- Legújabb ESET védelem Macre
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.