Az infokommunikáció hidalja át a generációk közötti szakadékot
A technológia érzékelhetően segít az idősebbek életminőségének javításában. Már használnak szöveges kommunikációt gyermekeikkel és unokáikkal, sőt a videohívás egyre népszerűbb a korosabbak között is.
Az Ericsson ConsumerLab új, Amerikában készült tanulmánya leírja, hogy azok az idősek, akik használják a kommunikációs technológiát, informáltabbnak és fiatalosabbnak érzik magukat, az életüket gazdagabbnak tartják, és szorosabb kapcsolatban vannak másokkal és közvetlen közösségeikkel. Röviden: jobb az életminőségük.
A mai az első olyan idős korosztály, amelynek módjában áll a kommunikációs technológia szélesebb eszköztárának használata. A tanulmányból kiderül, a kommunikációs technológia használata olyan módon hidalja át a generációk közötti szakadékot, amilyenre a korábbi generációknál nem volt példa. A gyermekek és az unokák megoszthatják technológiai tapasztalataikat az idősebbekkel, taníthatják és a tanulásban támogathatják szüleiket és rokonaikat, ezzel teremtve meg kapcsolatuk közös alapját.
Ahogyan a technológia egyre inkább jelen van a mindennapi életben, egyre élesebb a digitális határ a generációk között, de az idősebb korcsoporton belül is: a többség még nem sajátította el az okostelefonok, táblagépek és új szolgáltatások használatát.
A gyermekek és unokák vannak a legnagyobb hatással azokra az idősekre, akik használni kezdik az új kommunikációs módszereket. A szöveges kommunikáció már erre a korosztályra is jellemző, nem csak a fiatalabbakra. Ez a fejlődés csökkenést hoz a hang- és e-mail-szolgáltatások használatában, hiszen az idősek számára is egyre nyilvánvalóbb, hogy a fiatalabb generációk előnyben részesítik a szöveges kommunikációt.
A nagyobb képernyő és a felhasználóbarát kezelőfelület miatt a táblagépek vonzóak a 65–75 éves korosztálynak, és várhatóan tovább növelik majd népszerűségüket ebben a generációban.
Az idősebb generáció kapcsolódása (Connecting the Senior Generation) címet viselő jelentés eredményei részletesen itt olvashatók.
hirado.hu / fotó: Ericsson
Kapcsolódó cikkek
- Ingyen hozzáférhető könyv is hozhat anyagi hasznot
- Québec legalább az interneten független lesz
- Ingyen wifi lesz a szegedi, a miskolci és a pécsi vasútállomáson is
- Ingyen wifi: a közösségi oldalak a legnépszerűbbek a vasútállomásokon
- 2018-ra szélessávú internet lehet minden német háztartásban
- Tárlat a nőket mellőző videójátékok alternatíváiról
- Tavaly 44,5 évet telefonáltunk
- Egy 13 éves kislány felfedezte a trollkodás ellenszerét
- Betiltották az anonim wifi-csatlakozást az oroszok
- Többet kütyüznek, mint alszanak a britek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.