Közel negyedével 1,25 milliárdra nő az idén az okostelefonok értékesítése
Az idén 23,8 százalékkal 1,252 milliárdra nő az okostelefonok világpiaci értékesítése a tavalyi 1,01 milliárdról. A növekedés elsősorban a feltörekvő piaci keresletre támaszkodik, a fejlett régiók keresletének növekedési üteme lassul, részesedése pedig a világpiaci forgalomból idővel csökken - írja az International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat negyedéves tanulmánya.
Az arány 2018-ra még inkább a fejlődő piacok javára tolódik el. Az 1,839 milliárd darabos 2014-re becsült eladási számból 1,462 milliárd jut majd a fejlődő régiókra, az összes 79,5 százaléka és 376,3 millió a fejlett régiókra, az összes 20,5 százaléka. Ezek az eladási számok a fejlett régiókban 2018-ig évi 3,6 százalékos, a fejlődő régiókban pedig évi 16,0 százalékos átlagos növekedési ütemnek felelnek meg.
A fejlett piacokon azonban 400 dollár felett lesz a készülékek átlagos értékesítési ára, a fejlődő térségekben viszont 250 dollárnál kevesebb.
Az IDC szerint az elkövetkező években emelkedni fog a nagyobb méretű okostelefonok részaránya az értékesítésekben. Az 5,5 és 7,0 hüvelyk közötti képernyőátmérővel rendelkező, úgynevezett "phablet" készülékek részaránya az idén 14,0 százalék, 2018-ban viszont már 32,2 százalék lesz.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint 300 millió okostelefon fogyott a második negyedévben
- Kínában a Xiaomi letaszította a trónról a Samsungot
- Nő az üzleti szféra érdekeltsége az okostelefonok piacán
- IDC: jobbak az idei PC-eladások a vártnál
- Ericsson: 2015-re több mobil-előfizetés lesz, mint ahány lakosa van a Földnek
- Majdnem minden tízéves internetezik Németországban
- IDC: az új technológiák teljesen átalakítják a vállalati informatikát
- Interaktívak és hiperaktívak a tévé előtt
- Az Android mindent visz
- 2 éve először csökkentek a telefon eladások Kínában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.