Heti egy nap távmunka
Változatos környezet az elmélyüléshez
A Profession.hu 3238 munkavállaló és 416 munkáltató megkérdezésével készült, távmunkával foglalkozó felméréséből látszik, hogy a munkaadók 26 százaléka gondolja jó ötletnek a heti egy nap irodán kívüli munkát. Vannak olyan kreatív gondolkodást, átszellemülést és csendet igénylő feladatok, amit a munkahelyi környezet és a többi munkatárs jelenléte kifejezetten hátráltat. Az otthon, egy kávézó vagy egy könyvtár nyújtotta változatos környezet és a rugalmas időbeosztás inspiráló, ami jobb teljesítményre sarkalja a dolgozókat. A munkavállalók közel egyharmada szintén nagyra értékelne egy napot az irodán kívül. Szerintük így csökkenne a monotonitás és sokkal motiváltabbak lennének az unalmasabb feladatok elvégzésében is.
A dolgozók 29 százaléka úgy véli, hogy a közlekedéssel megspórolt idő elegendő lenne a lemaradások behozására és így jutna idő az adminisztrációra is. Amennyiben a távmunka intézményi keretei biztosítottak, nem kell szabadnapot kivenni, ha a villanyszerelő vagy a gázóra leolvasó miatt valakinek otthon kell lennie délelőtt, ez a megoldás mindkét félnek előnyös.
Régi beidegződés: jobb, ha mindenki kéznél van
Amellett, hogy a heti egy nap távmunkának számos előnyét látják a munkaáltatók, majd egynegyedük gondolja úgy, hogy a megvalósítás előtt még vannak megoldásra váró feladatok, ilyen például az adatbiztonság, vagy a helyezettesítés.
„Bár a cégek 46 százaléka állítja, hogy az informatikai biztonság mellett fontos szempont az is, hogy a dolgozók egy helyen legyenek elérhetők, ez csupán szemléletmód-váltás és szervezés kérdése, pláne, ha heti egy munkanapról van szó. Az intenzív kapcsolattartáshoz rendelkezésre áll számos technikai lehetőség, amellyel költséghatékonyan áthidalható a távolság” - mondta Martis István, a Profession.hu állásportál vezetője. „Összességében pozitív eredmény, hogy a vállalatok 24 százaléka véli úgy, hogy megfelelő informatikai háttérrel, és a munkakörök újragondolásával kivitelezhető lenne az irodán kívüli munka.”
Kapcsolódó cikkek
- The Intercept: az NSA saját keresőmotort fejlesztett ki, hogy adatait titokban megossza
- A magyar munkavállalók négyötöde szívesen dolgozna távmunkában
- Életnaplózás, bioszenzorok, geolokáció – Milyen veszélyeket rejt önkövető tevékenységünk?
- Profession.hu: egyre többen keresnek munkát az interneten
- Az USA felnőtt lakossága mintegy felének adataihoz fértek hozzá hackerek
- Milliárd feletti árbevételt és bővülő hazai információbiztonsági piacot prognosztizál a CDSYS
- Az adatbiztonságot veszélyezteti a Facebook új profi arcfelismerő rendszere
- Az internet jövőjét veszélyeztetik Snowden kiszivárogtatásai az NSA volt vezetője szerint
- Le Monde: a francia titkosszolgálatnak hozzáférése van a legnagyobb hazai mobilszolgáltató adataihoz
- Ügyfelek tízezreinek adatait lopták el egy brit nagybanktól
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.