Az adatszolgáltatás kiszorítja a hangalapú kommunikációt
A korábbi hagyományos, hangalapú kommunikációt lassan teljesen kiszorítja az adatszolgáltatás - mondta el a norvég Telenor csoport elnök-vezérigazgatója.
Hangoztatta, hogy jó minőségű hálózatot kell kiépíteni, erre kell irányulnia a fejlesztéseknek. Ezzel párhuzamosan megkülönböztetett figyelmet kell szentelni a biztonságos adatáramlásnak, a személyes adatok védelmének - jegyezte meg.
Egy másik kérdésre válaszolva Baksaas elismerte: vannak konfliktusok a kormányokkal azokkal az országokban, ahol a Telenor jelen van. A cég ragaszkodik elveihez, ahhoz például, hogy minden embernek lehetővé kell tenni az internetelérést, a nyílt, biztonságos kommunikációt. A kormányoknak természetesen joguk van figyelemmel kísérni, hogy mi folyik a hálón, de Norvégiában ennek szigorú szabályai vannak: a rendőrség és a titkosszolgálatok csak bírói döntés alapján nyerhetnek betekintést a hálózatokba.
Elmondta, Pakisztánban pédául a kormány biztonsági okokból kérte a Telenort, hogy átmeneti időre kapcsolja le a mobiltelefon-átjátszóállomásokat, hogy megakadályozzák nagyon sok ember gyülekezését rövid idő alatt. "Ez nem tetszik nekünk, de meg kell tennünk a törvényi előírások miatt" - mondta a Telenor vezérigazgatója.
Jon Fredrik Baksaas előadásában elhangzott: a Telenor Norvégián kívül 12 országban van jelen, Dánia és Svédország, valamint négy kelet-közép-európai ország - köztük Magyarország - mellett hat dél- és délkelet-ázsiai országban, idén szeptembertől Mianmarban (a volt Burmában) is. A vállalatnak világszerte összesen 176 millió ügyfele van, és bevételeinek immár csaknem 80 százaléka folyik be külföldről.
Kapcsolódó cikkek
- Több ezer online pénztárgépbe kerülhetnek Telenor SIM chipek
- Mobilszolgáltatók: a kormány megduplázza adóterhüket
- Három hét alatt körbeérte a Földet a Google internetszóró léggömbje
- Élénkülő gazdaságra, a különadók csökkenésre számít a Magyar Telekom
- Orbán ígéri, 2018-ra szélessávú internet lesz minden magyar háztartásban
- Európai hírközlési szabályozó hatóságok vezetői üléseztek Budapesten
- Ismeretterjesztő kiadványok a média- és hírközlési szolgáltatások felhasználóinak
- Létrejött a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat
- NMHH: egy új mobilpiaci szereplő fokozná a versenyt és javítaná a szolgáltatások minőségét
- Az infokommunikációs ipar robbanásszerű növekedésére lehet számítani
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.