20 százalékkal nő a felhőszolgáltatási piac
Egyre többet költenek felhőszolgáltatásra a vállalatok, az amerikai IHS kutatócég prognózisa szerint az idén világszinten 20 százalékkal nő a piac, s a szolgáltatásra költött összeg elérheti a 174 milliárd dollárt. A prognózisok szerint ez 2017-re 235 milliárd dollárra emelkedhet, ami a háromszorosa lesz a 2011-esnek.
Az Európai Bizottság felmérése szerint mindez azzal is jár, hogy Európában 2,5 millió új munkahely keletkezik, és a kontinens összesített GDP-je 160 milliárd euróval emelkedik.
A magyar piacon felhőalapú szolgáltatásokat nyújtó cégek magyarországi szervezete, az EuroCloud Magyarország Egyesület az MTI-vel az ágazatról közölte: a Google keresőmotorját másodpercenként igénybe vevő 40 ezer ember, a YouTube-ra percenként feltöltött 100 órányi video gazdái vagy a Facebookra belépő napi 829 millió felhasználó mindegyike valójában egy felhőszolgáltatást használ.
Az egyesület közölte azt is, hogy a technológia helyzetéről és jövőbeni fejlődéséről egész napos konferenciát tartanak szeptember 23-án. A közlemény idézi az egyesület elnökét, Bellák Zoltánt, aki elmondta: a látogatók előadások, esettanulmányok és egy kerekasztal-beszélgetés keretein belül ismerhetik meg, hogy miként kapcsolódnak a felhőalapú technológiához a startupok, a versenyképes kis- és középvállalati szektor, a digitális közszolgáltatások, illetve a cloudnak milyen szerepe van az újszerű üzleti modellekben.
Az EuroCloud Europe-ot 2009-ben alapították. Az elmúlt öt évben 30 ország csatlakozott az egyesülethez, ebből 21 országban, köztük Magyarországon alakult helyi szervezet. Az EuroCloud Magyarország Egyesületet hivatalosan 2011-ben jegyezték be.
Kapcsolódó cikkek
- A SAP története legnagyobb felvásárlásával válik a legnagyobb üzleti cloud szereplővé
- Így akadályozhatjuk meg, hogy a felhő-alapú szolgáltatásokból adataink szivárogjanak ki
- Hat SUSE tanács a privát felhő kialakításához
- Új Canon PIXMA és CanoScan készülékek: nyomtatás felhőből, szkennelés felhőbe
- Megjelent az első, SUSE Cloud-alapú hibrid,felhőmegoldás
- Felhőn száguld az SAP
- 1 terabyte felhőtárhelyet ad a Microsoft
- SAP: teljes pénzügyi megoldás a felhőből
- A SUSE privát felhőben is állja a sarat
- Felhőből is elérhetőek az SAP analitikai megoldásai
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.