IBM a pénzügyi vezetőkről: tények a megérzések helyett
A pénzügyi vezetők jelentős része munkája kétharmadában táblázatokra, kimutatásokra vagy a megérzéseire hagyatkozik. Több mint négyötödük tisztában van a vállalati adatok integrálásának fontosságával, de csak negyedük érzi úgy, hogy saját csapata igazán profi lenne ebben. Hogyan segíthet nekik a technológia? Erről szól az IBM globális kutatása és októberi konferenciája.
Chief Future Officer
Az IBM globális felmérése a pénzügyi vezetők technológia jártasságát kutatta, arra a kérdésre keresve a választ, hogy mikor lesz a Chief Financial Officer-ből Chief Future Officer, a jövőt látó és alakító pénzügyi szakember. A kutatás szerint a megkérdezett 576 pénzügyi vezető 82 százaléka pontosan tisztában van a vállalati adatok integrálásának fontosságával, de alig egynegyedük érzi úgy, hogy ebben saját csapatuk profi lenne. Arra a kérdésre, hogy a jövőben mely tényező fogja legjobban befolyásolni vállalatuk jövőjét, többségük a makrogazdasági körülményeket és a piaci viszonyokat említette. Harmadikként már a technológiai tényezőket jelölték meg – ez a korábbi, 2010-es felmérésben még csak az ötödik helyen szerepelt.
A kutatás szerint a CFO-k öt kulcsterületen szeretnének jobban teljesíteni: a már említett adatintegráció képességében (82%), a tehetséges szakemberek kinevelésében (87%), a költségvetés tervezés és az előrejelzés optimalizálásában (87%), az üzleti teljesítmény mérésében és monitorozásában (92%) valamint abban, hogy nagyobb részt vállalhassanak a vállalati stratégia kialakításában (91%). Érdekes, hogy ez utóbbiban jelenleg csak 57 százalékuk tekinti magát kompetensnek. A tipikus pénzügyi vezető munkája kétharmad részében klasszikusan táblázatokra, kimutatásokra és megérzésekre támaszkodik, a cég üzleti teljesítményének növelésében oroszlánrészt vállaló szakemberek csaknem fele azonban belső és külső adatforrásokra támaszkodik, amikor tisztábban akar látni egy-egy területen.
Technológia az üzletben és a konyhában
Ők azok, akik jobban ismerik az informatikai megoldásokat, különböző típusú analitikai szoftvereket használnak a kapacitások előrejelzésére és megtervezésére vagy piaci és versenytárselemzésekre. Az IBM Magyarország októberi Business Connect konferenciáján többek között ezekről a megoldásokról is beszélünk, és arról, milyen eszközökkel segíti a technológia a pénzügyi vezetőket, hogy tisztábban láthassák a vállalat jövőjét és üzleti perspektíváit. A konferencia üzleti szekciójában –az IBM képviselői mellett – szakértőink között lesznek a legnagyobb biztosító és pénzügyi vállalatok menedzserei, Benkő Vilmos, az Amerikai Kereskedelmi Kamara elnöke, Madár István, a Portfolio.hu vezető elemzője és Kocsi Ilona a Világgazdaság főmunkatársa. A konferencián beszélünk Watsonról, az IBM szuperintelligens számítógépéről is, amely az orvosi kutatás és az üzleti tanácsadás után a konyhában is kipróbálta magát. A mesterséges intelligencia által kreált különleges ételeket a konferencia vendégei is megkóstolhatják majd – október 21-én 14 órakor a Budapest Bálnában.
Az IBM globális kutatása a pénzügyi vezetők és a technológia kapcsolatáról itt érhető el teljes terjedelmében.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM alelnöke a Xeroxhoz igazolt
- Még az internetező társadalom is inkább készpénzzel fizet
- Csökkenő CIO befolyás a vállalatoknál
- CIO-k szerepe a válságban
- Mégis az IBM maradt az élen a szerverpiacon
- CIO vagy? Kösd fel a gatyeszt!
- Az IBM jóslata: a fogyasztó bekapcsolja magát
- Kritikus helyzetben a vezetői utánpótlás kinevelése
- Milyen lesz a jövő közlekedése?
- Lehetőség vagy kényszer? - Interjú Szűcs Zoltánnal, az AAM vezérigazgatójával
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.