A neten ólálkodnak a NAV-osok
Külön egységekkel figyeli az adóhivatal a világhálót, a speciális csoportok elsősorban szabályszegő kereskedőkre, alkoholt és dohányárut kínáló magánszemélyekre, hamisítókra, adócsalókra vadásznak – írta keddi cikkében a Magyar Nemzet.
A hivatalt nemegyszer közérdekű bejelentések vezették el az érintettekhez. A NAV nagyjából 140 millió forint hiányzó adóra bukkant, emellett kirótt több mint hatvanmilliós mulasztási bírságot. Az ügyek többségében a számla, a nyugta kiállításáról feledkeztek meg.
A pénzügyőrök a jövedéki szabályok megsértőit keresték, így főként a cigaretta és a tömény italok jogellenes árusításának igyekeztek gátat szabni. Az idén több mint száz eljárás indult amiatt, mert valaki házi pálinkát, esetleg dohányárut kínált a világhálón. Egyes esetekben elektromos cigarettatöltő gép, máskor százliteresnél nagyobb vagy engedély nélkül készített desztillálóberendezés árusítása miatt vonták felelősségre az internetes hirdetés feladóját.
A pénzügyi nyomozók főként adócsalások, hamisítások, szerzői jogi jogsértések ügyében kutakodnak az interneten, az információkat pedig a büntetőeljárásokban használják fel – írta az újság.
Kapcsolódó cikkek
- Júliustól változtak a roaming díjak, bevezették a telefonadót
- Telenor: díj és szolgáltatás módosítás a telefonadó bevezetése miatt
- Körültekintőbb internetes vásárlásra hívta fel a figyelmet a NAV
- Hamis szoftvereket talált négy autószerelő műhelyben a NAV
- Illegális filmfeltöltőkre csapott le a NAV
- Nemsokára blokkolják az első két online fogadási oldalt
- Dőlhet a pénz jövőre a telekommunikációs szolgáltatóktól
- Reklámadó: a közösségi oldalakat is bevonhatják az adózói körbe
- Onlinekassza: 100 milliós bírság, 10 üzletbezárás
- Vatera adóbevallási kisokos: segítség az online piactér eladóinak
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.