Szétfeszíti eddigi életünk kereteit a web és a mobil

Feje tetejére áll az offline világ

forrás: Prím Online, 2014. október 17. 14:11

Rekordszámú látogatóval és több mint 200 előadással zajlott hazánk legnagyobb digitális fiesztája, az Internet Hungary. Az október 14-15-én megrendezett, idén tizenötéves konferencia a legforróbb hazai és nemzetközi tech illetve netes trendeket szedte ízekre. 

A több mint 1400, új ismeretre szomjazó konferencia-résztvevő olyan tudáskoktélt fogyaszthatott a kétnapos szakmai rendezvényen, amivel könnyedén felugorhat a jövő technológián alapuló bizniszeinek száguldó szupervonatjára. Az Internet Hungary több mint 320 előadóval – köztük rekordszámú külföldi szakemberrel - 17 szekcióval, 5 teremben várta az érdeklődőket.

 

 

 

Hamarosan 66 milliárd gép kommunikál egymással

 

A konferencia egyik hájp témája a robbanásszerűen terjedő automatizácó, illetve M2M (gépek közötti kommunikáció) volt. A szenzorok már képesek a legkülönbözőbb változásokat is érzékelni, legyen az a talaj nedvességével, a hőmérséklettel, a darabszámmal vagy éppen a szarvasmarha egészségének megőrzése miatt fontos bélgáz-összetétellel kapcsolatos. Ezekkel az indikátorokkal van tele a világ, már 66 milliárd gépbe tudunk szenzorokat építeni, hogy képessé váljanak az adatkommunikációra. Jelenleg az M2M technológia három fő területének – a nyomkövetés, a személyes megfigyelés és a flottamenedzsment – ugrásszerű növekedése zajlik. A mobilitásra, a szélessávra és a felhő rendszerű tárolásra fókuszál a digitális evolúció legújabb szintje. A technológia készen áll, már csak azok az üzleti modellek hiányoznak, amelyek hosszú távú létjogosultságon alapulnak.

 

A konferencián nem csak beszéltek a gépek közötti kommunikációról, hanem élesben is használtak néhány M2M alkalmazást. A Vodafone jóvoltából hőkamerás módszerrel folyamatosan nyomon követhető volt a termek telítettsége, M2M technológiával mérték a sörfogyasztást az esti partin, illetve a siófoki szállodák és a konferenciahelyszín között ingázó minibuszok mozgását is folyamatosan figyelemmel kísérhették az érdeklődők.

 

Sharing economy: birtoklás helyett hozzáférhetőség

 

Nem újkeletűek a megosztásra alapuló üzleti modellek, gondoljunk csak a kalákákra, vagy a már napi rutinná vált fájlcserélésre. A már most 110 milliárdosra becsült piac magmaszerűen forrong jelen pillanatban és óriási fejlődés előtt áll. A fő hajtóerő az Y és a Z generáció, melynek tagjainál már biológiai funkció a megosztás, és számukra nem egy-egy tárgy – pl. autó, fúrógép, bicikli, nyaraló – birtoklása a fontos, hanem a hozzáférhetőség. Erre az igényre a megosztás alapú bizniszek egész garmadája épül: például az Airbnb a szállodaiparban, a taxikkal rivalizáló Über, vagy a Wundercar, a zene és tévés tartalom megosztására specializálódott Spotify illetve Netflix.

 

Az új üzleti modellek több területen már komolyan veszélyeztetik a tradicionális mamutcégek létét, ezért a hagyományos nagyvállalatok is innovációra a kényszerülnek. A Marriott szállodalánc szabad kapacitásait coworking irodaként értékesíti, a BMW már bérbe is ad autót, a Walmart pedig kísérleti szinten saját sofőr helyett kedvezményekért, bolti vásárlóival szállítatja ki a neten rendelőknek az árut. De vajon mit hoz a jövő? Lehet, hogy nem lesz szükség többé egyetemekre, hiszen annyi platformon lehet tudást adni és kapni? Vagy közösségi kölcsönadó spermadonorok alakulnak ki? Netán még hatékonyabbá válhat a környezetvédelem, ha már most önszerveződnek az egy környéken lakók a MiUtcánk.hu-nak köszönhetően, és együttesen vállalkoznak faöntözésekre például? Izgalmas kérdések…
 

 

Új sztárszakmák és csajozási-pasizási praktikák az Oszd meg, hogy uralkodj! korában

 

A digitális forradalom hatására a munkaerőpiac is átalakulni kényszerül: bizonyos munkakörök megszűnése, a jelenlegi szerepek megváltozása miatt új pozíciókat is teremt az Oszd meg, hogy uralkodj! kora. A közösségi média-menedzserekre már évek óta szükség van, de lehet, hogy lassan agilitás-menedzsereket, adatszemét-menedzsereket, és adat kapcsolat-menedzsereket is keresni fognak, a digitális elvonókúrákat végző terapeuták mellett. A vállalatok sikere abban is áll, mennyire tudnak a női elemekkel – úgymint érzelmek, intuíciók, kreativitás, odafigyelés, EQ, coaching és innovációk, valamint időmenedzsment – számolni, a férfi elemekre - racionalitás, cselekvés, döntéshozatal, stratégiai tervezés - koncentrálás mellett.

 

A networking a szabadidőnknek is szerves része. Éppen ezért a magánélet nagy kérdéseire is választ kaphattunk az Internet Hungary-n. Egy Tinderen végzett kutatásból megtudhattuk, hogy a nők megfontoltabban, míg a férfiak bevállalósabban, több vasat a tűzben tartva ismerkednek, illetve a férfiakra még hatnak az egyszerűbb marketing eszközök is. A legnépszerűbb férfikarakterek bizony a magas jövedelmet és egzisztenciát elért urak, a legkelendőbb nők pedig a kacér és a „legjobb nő” fotócímkével rendelkező hölgyek. A tanulság, hogy kreatív felhasználással mindenből tudunk adatelemző eszközt varázsolni, és a jó marketing mindig segít, még a magánéletben is.

 

Képek: internethungary

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

A PwC Magyarország az IAB Hungary szakmai közreműködésével 2024 novemberében alapozó kutatást végzett az e-kereskedők körében a retail media jelenlegi helyzetéről, amelynek eredményeit a november végén tartott Digital Hungary Klub retail media témájú szakmai rendezvényén mutatták be. A felmérés fontosabb megállapításai az alábbiakban olvashatók.

2024. december 6. 18:14

Változások a Magyar Telekom felsővezetésében

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól André Lenz érkezik a társasághoz 2025. március 1-i hatállyal, a műszaki vezérigazgató-helyettesi feladatkört pedig 2025. január 1-től Nagy Péter látja el, aki jelenleg a Magyar Telekom műszaki kiszolgálásért felelős vezetője.

2024. december 4. 13:04

December 15. éjfélig lehet nevezni Az Év Honlapja pályázatra!

Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.

2024. december 2. 11:38

Megvannak az idei év legjobb webshopjai

Ismét megrendezték az Év Webshopja Konferenciát és Versenyt, ahol a díjátadó gála mellett a szakma legjobbjai tartottak előadásokat a rekordszámú résztvevőnek.  Az idei nyertesek között megtalálható nyomdai szolgáltatásokat kínáló, egyedi ajándékokat készítő, állategészségügyi és kozmetikai termékeket árusító webshop is. 

2024. november 29. 17:16

Megjelent a legfrissebb, immár 27. Ericsson Mobility Report

Elérte az 55%-ot az 5G globális lefedettsége, de Európa lemaradásban van a legfejlettebb mobilhálózatok kiépítésében – derül ki az Ericsson Mobility Report 2024 novemberi kiadásából. A jelentésben két esettanulmány mutatja be, hogyan kezdik kiaknázni az úttörő mobilszolgáltatók az 5G hálózatok „felszeletelésében” rejlő lehetőségeket arra, hogy a tömegrendezvényeken vagy épp a tűzoltók számára mindig gyors és megbízható mobilkapcsolat álljon rendelkezésre. A svéd technológiai vállalat szakértői vizsgálták azt is, hogyan hathat az AI-forradalom a mobil adatforgalom lankadó növekedésére.

2024. november 26. 20:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32