Az IP Systems készíti a svájci Alpiq régiós energiakereskedelmi megoldását
A legnagyobb svájci energetikai vállalat, az Alpiq AG 20 országban végez majd energiakereskedelmi tevékenységet – a kockázatok minimalizálása mellett – egy rendkívül összetett, az egyes országok helyi sajátosságait is kezelő informatikai keretrendszerrel. Az ennek fejlesztésére kiírt nemzetközi tendert a magyar IP Systems nyerte.
A cég korábban már dolgozott a svájci vállalatnak, akkor egy energetikai aukciókat modellező szoftvert készítettek el az Alpiq számára. „A most elnyert tender keretében egy jóval összetettebb, lényegében 20 országra kiterjedő kereskedési megoldást készítünk el az Alpiqkal partnerségben, a már meglévő informatikai fejlesztések hasznosításával” – tette hozzá Füzi Ákos, az IP Systems társalapítója.
A fejlesztés már meg is kezdődött, a végcél, hogy a rendszer segítségével fizikai (gáz és villamos energia), illetve pénzügyi termékekkel (pl.: CO2 kvóta, fizikai szállítási opció, megújuló energiaforrások tanúsítványai) is lehessen kereskedni. „Az általunk kifejlesztett megoldás nem pusztán az országok közötti energiakereskedelem informatikai támogatását szolgálja majd. Valós időben lesz képes kiszámolni az Alpiq számára az aktuális energetikai portfóliók pozícióját, és ezen keresztül megfelelő előrejelzésekkel segíteni a kereskedők munkáját a minél hatékonyabb és rizikómentesebb adásvétel érdekében” – tette hozzá Hock Tamás. A komplett megoldás átadására 2016-ban kerül sor.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.