Rohamtempóban nő az igény az internet alapú információk iránt
Egyre több információt szeretnének elérni okostelefonjukon a városlakók, többek között a forgalmi helyzetről szóló valós idejű adatokat és háztartási energiaköltségeik napi szintű alakulását - mondta Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab fogyasztói viselkedést kutató központ vezetője Stockholmban, az Ericsson éves üzleti innovációs fóruma keretében.
A válaszadók 70 százaléka hasonlítaná össze saját háztartási víz-, gáz- és villamosenergia-használatát a szomszédjáéval, hogy optimalizálja a felhasználását. A felmérés azt is kimutatta, hogy az emberek 66 százaléka szeretné valós időben ellenőrizni a csapvíz minőségét összehasonlítva más vízével.
A vizsgált nagyvárosok közül a fent felsorolt három terület jelentősen eltérő súllyal szerepel. Az indiai Delhiben például a válaszadók 92 százaléka szeretné ellenőrizni a vízminőséget, míg Stockholmban csupán 41 százalék ez az arányszám. A napi energiafogyasztás összehasonlítási megoldást a legtöbben szintén Delhiben vennék igénybe - 89 százaléknyian -, a legkevesebben Párizsban, a válaszadók 58 százaléka.
Az Ericsson kutatása szerint a városlakók okostelefonjukat arra is szívesen használnák, hogy folyamatosan ellenőrizzék egészségi állapotukat, például a szívműködésüket. Ezenkívül sokan igénybe vennének különféle alkalmazásokat hivatalos ügyeik intézésekor is, hogy egyszerűbben és gyorsabban tudják lebonyolítani őket. Elvárnák, hogy ehhez a közhivatali szolgáltatások, többek között az önkormányzati vagy adóhivatali ügyek intézésekor egy mindenhol egyformán elfogadott biometrikus azonosítóval használhassák a szolgáltatásokat vagy valós időben értesüljenek az adott hivatalban adott időpontban a sorban állási helyzetről.
Michael Björn a kutatási eredmények ismertetése után kiemelte: azt kell kitalálni, hogyan lehetne együttműködni, hogyan lehetne többek között a közhivatali, egészségügyi szolgáltatásokat összekapcsolni a digitális technológia lehetőségeivel. A következő években az ilyen szolgáltatások iránti kereslet meg fogja haladni a kínálatot - mondta.
Azokat a területeket kell kiemelten kezelni, amelyeken kevésbé elégedettek az emberek - mutatott rá.
A Smart Citizens elnevezésű felmérésben világszerte kilenc nagyvárosból több mint 9000, iPhone-t és Androidos okostelefont használó, 15-69 éves személy vett részt. A minta világszerte 61 millió városlakót reprezentál.
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Tovább nőtt az okostelefonok világpiaci forgalma
- Az okos jármű lesz az új sláger
- Magyarország letöltési sebessége már a 20 legjobb között van
- Telenor Okostelefon Akadémia: Internet of things – a gépek lázadása?
- Befellegzett a hagyományos tévézésnek
- Netgeneráció - új lehetőségek, új veszélyek és jogos félelmek
- Az okosotthonnal a biztosítási díj is csökkenthető
- 60 százalékkal nőtt a mobil adatforgalom, megállíthatatlan az LTE
- Nő az üzleti szféra érdekeltsége az okostelefonok piacán
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.