Megvannak az Intel Global Challenge nyertesei
Egy chilei oktatási projekt volt a befutó
A Lab4U, egy chilei diákcsapat nyerte a tízedik Intel Global Challenge versenyt. Ez az egyik legjelentősebb üzleti verseny diákok számára, melynek célja, hogy a legégetőbb problémákra a technológia segítségével találjanak megoldást. A résztvevők a Szilícium-völgy üzleti szakembereivel és befektetőivel találkozhatnak.
Sikeresen lezajlott az Intel Global Challenge verseny, a verseny egy chilei diákcsapat lett. A Lab4U csapata a Chilei Egyetem diákjaiból és egy helyi rákkutató központ csapatából áll. Egy olyan technológiát fejlesztettek ki, mellyel a mobiltelefon tudományos eszközként használható. A beépített szenzorokon, illetve egy a tömegek és közösségek tudására építő, tanulást segítő platformon keresztül a felhasználók laboratóriumi eredményeket tudnak előkészíteni, elemezni illetve megosztani mobiltelefonok segítségével. A csapatot a technológia kifejlesztésében az ösztönözte, hogy saját egyetemükön a laboratóriumi felszerelések hiányosak voltak, így az volt a céljuk, hogy az új megoldással a természettudományos oktatást és kísérletezés jelenlegi rendszerét megreformálják.
Az Intel Alapítvány összesen 100 000 dollár pénzdíjat osztott szét a versenyen. A fődíjat megnyerő csapat 50 000 dolláros jutalomban részesült. További három első díjat osztottak ki (fejenként 15 000 dollárt) három kategóriában: internet, mobil és szoftver megoldások; társadalmi innováció; valamint Internet of Things (tárgyak internete) és hardver megoldások. További 5 000 dolláros pénzdíjban részesült a legjobb közösségi médiás megoldás.
A három kategóriában díjazottak pályázatai az oktatástól egészen a gyáripar területéig terjednek. Az olasz Neuron Guard egy olyan összetett megoldást fejlesztett ki, mely akut agyi károsodás esetében megelőzi a szélütés, a hirtelen szívhalál vagy a traumás agysérülés okozta visszafordíthatatlan folyamatokat. Egy másik díjazott, az Egyesült Királyságbeli Karisma Kidz „Moodville” elnevezésű alkalmazása gyerekek érzelmi intelligenciájának növelését segíti hangulatok beazonosításán és kezelésén keresztül. A tajvani Servtech csapata pedig egy olyan technológiai infrastruktúra kifejlesztésével ért el sikert, mely infokommunikációs technológiák felhasználását segíti elő a feldolgozóiparban. A Servtech megoldásával a gyárak a "big data"-ból nyert információk segítségével fel tudják tárni a berendezések állapotát és meghibásodásait.
A magyar csapat is jól teljesített
Jól szerepelt a versenyen a magyar SmartVineyard csapat, hiszen bejutott a legjobb nyolc közé. Az Árendás Csabaáltal kifejlesztett találmány szőlőgazdáknak nyújt segítséget, ugyanis a szőlőbe telepített precíziós szenzorok folyamatosan követik az időjárási viszonyokat, és értesítik a gazdát, amennyiben az időjárási körülmények gombafertőzéssel fenyegetnek. A fejlesztés képes a gombaspórák jelenlétét is kimutatni, így a gazdák jelzést kapnak a növényvédőszerek alkalmazásának szükségességéről is.
A kaliforniai Berkeley Egyetemen tartott versenyen húsz országból összesen 26 csapat mérte össze a tudását. A résztvevő 26 csapatot több mint 60 ország több száz jelentkezője közül, kilenc regionális megmérettetés után választották ki. A 2005 óta megrendezett Intel Global Challenge célja, hogy a vállalkozó kedvű diákokat olyan innovatív technológiai megoldások kifejlesztésére motiválja, melyek valós problémákra nyújtanak megoldást. További célja a versenynek, hogy segítse az életképes üzleti modelleket kitörni az egyetem falai közül.
Kép: thetechieguy.com
Kapcsolódó cikkek
- Sikerrel alkalmazzák az Intel Classmate PC-ket a kisiskolások tanításában
- Hat Infoprog versenyző kapott ösztöndíjat az SAP-tól
- A Google Groundon lesz a Skool kéthetes nyári tábora
- Egy 15 éves diák szoftvere segít a mellrák elleni küzdelemben
- Nemzetközivé nőtte ki magát a Hackathon-in-a-Box
- BeeSmarter: a Blackbone sikerével zárult a verseny
- Oktatási eszközök legújabb generációja az Inteltől
- Véget ért a Bakonyi Bitfaragó Bajnokság
- A Panasonic kihirdette a világversenyek győzteseit
- Programozó verseny középiskolásoknak a Pannon Egyetemen