Andre Weyher tudja, milyen weboldalt szeret a Google a találati listában látni
A Google nem árulja el azt, hogy melyek azok a tényezők, amelyek a találati lista sorrendjét befolyásolják, éppen azért, hogy ne lehessen manipulálni a keresési eredményeket. Az Ex Google szakember, Andre Weyher 4 hasznos tippet ad a megfelelő SEO kampány kidolgozására.
Egy ideje a Google szakemberei azon dolgoznak, hogy spam-mentesek legyenek a keresési eredmények, csak olyan oldalak jelenjenek meg a találati listán, amelyek megbízhatóak, minőségi tartalommal rendelkeznek.
Ma már hatástalanok azok a technikák, amelyek rövid idő alatt jó helyezést garantáltak a weboldalaknak, éppen ezért, a nem tisztességes úton próbálkozó ügynökségek előbb-utóbb bajba kerülnek és sajnos az ügyfeleik weboldalai is - írja a kulcsszo.hu
Sok ilyen cég – és velük együtt egy sor weboldal – eltűnt a Google süllyesztőjében, de még mindig sokan vannak, akik téves úton járnak, és félrevezetik a weboldal tulajdonosokat is.
Hogyan tudjuk megkülönböztetni a jó fiúkat a rosszaktól?
Íme Andre Weyher alábbi tippjei melyet a businessinsider oldalán adott közre.
1. Gyorsan elérni kimagasló sikereket. Mesébe illő ígéretek…
Az eredményes, büntetésmentes keresőoptimalizálás időigényes, legkevesebb egy fél évre, de akár 12 hónapra is szükség lehet ahhoz, hogy hosszú távú eredmények szülessenek.
Úgy kell kiépíteni a SEO kampányt, hogy az hosszú távon legyen eredményes, és hosszú távra. Ez egy olyan befektetés a vállalkozó részéről, amelynek megtérülése több időt vesz igénybe, ám a biztos a siker, az optimalizált weboldal sokáig fog bevételt generálni.
Amennyiben egy online marketing ügynökség azzal kecsegtet, hogy néhány hét alatt felfuttatja weboldalunkat, azt jó lesz elkerülni.
Ezt csak úgy érheti el, hogy megpróbálja kijátszani a Google irányelveit, tisztességtelen eszközökkel próbálja manipulálni a találati listán való rangsort. Ez a dolog nem működhet sokáig, a Google egy-kettőre helyre teszi a dolgokat, és megbünteti az oldalunkat. Jó esetben csak hátrasorolja a honlapunkat, ám rosszabb esetben – ha a manipulatív tevékenység ezt indokolttá teszi – le is tilthatják oldalunkat. Ez pedig nagy bevételkiesést és presztízsvesztést jelenthet.
Abban az esetben, ha olyan területen tevékenykedik a cégünk, ahol sok a versenytárs, többen célozzák meg ugyanazt a célcsoportot, akkor hosszabb időbe telik a kulcsszavak optimalizálása, ugyanakkor ez több pénzbe is kerül.
Ha kevesebb a versenytárs az adott területen, akkor gyorsabban megy a keresőoptimalizálás. Amennyiben most szeretnénk belevágni egy online vállalkozásba, keressünk olyan területet, ahol nem nagy a konkurencia. Ebben tanácsokkal láthatnak el bennünket a tisztességes keresőoptimalizáló cégek.
2. Átláthatóság
Nagyon fontos, hogy kérdezzünk rá az online marketing ügynökségre, hogy milyen módszereket használ a keresőoptimalizálásra, bizonyosodjunk meg afelől, hogy nem tesz olyan lépéseket, amelyek nem egyeznek a Google irányelveivel. Olyan cégre bízzuk a keresőoptimalizálást, amelyik tiszta lapokkal játszik!
Ha a régi, mára már büntetendő módszereket használja, mint például a linképítést – rövid idő alatt sok viszont link –, akkor büntetést fog kapni az oldalunk. Ezt el kell kerülni.
Ehelyett olyan linkekre van szüksége oldalunknak, amely minőségi, a Google szemében értékes oldalakról jön, és természetes jellege van, egy hosszabb periódus alatt alakulnak ki a linkek.
A minőség fontosabb a mennyiségnél, ez a linkek esetében különösen igaz. Ha az online marketing ügynökség nem fedi fel a linképítési technikáját, ne dolgoztassunk tovább vele. Kérjünk meg egy szakértőt, hogy vizsgálja mag a backlink profilunkat, és ha nagy számú, mesterséges link mutat az oldalunkra, számoltassuk fel a nem megfelelő hivatkozásokat.
3. A részletek is fontosak
A tapasztalt és tisztességes keresőoptimalizáló szakemberek tudják, hogy mire kell figyelni a keresőoptimalizálás során, mit kell tenni, hogy az a látogatóknak és a keresőrobotoknak is megfeleljen.
Ellenőrizzük a kulcsszavak megjelenését a tartalomban, a címek, leírások, URL-címek helyességét. A tartalomnak relevánsnak kell lennie a cégünk profiljával, a honlap szerkezete pedig könnyen navigálható.
Mivel a Google nem ismeri az oldalunkon lévő képek tartalmát, el kell mondani a keresőrobotoknak, hogy miről is szólnak a képeink. Ellenőrizzük le ezt is, ugyanakkor arra is figyeljünk, hogy a robots.txt-ink leíró jellegűek és keresőbarátok legyenek. Egy profi keresőoptimalizáló ügynökség ezen beállításokat elvégzi.
Külső linképítés alapvető eszköze a keresőoptimalizálásnak, ugyanakkor a linkhálózat káros is lehet oldalunkra nézve, ha nem megfelelően van kivitelezve. Nagy hangsúlyt fektet a Google a hitelességre, éppen ezért járjunk utána annak, hogy a kapott linkek releváns oldalakról származnak és a linkek természetes jellegűek, nem csak SEO szempontból lettek létrehozva. Ha ilyen linkekkel találkozunk, nagy az esély arra, hogy a Google gyanakszik a hitelességünkkel kapcsolatban és számíthatunk egy Pingvin büntetésre.
A közösségi oldalakon való jelenlétet a Google díjazza, figyelembe veszi a találati lista rangsorolásánál. Ez is kétélű fegyver lehet, mert ha nem egy külön szakember dolgozik ezen a projekten, hanem tegyük fel lájkokat vásárol a cég, az rövid idő alatt kiderül, és veszélybe sodródik a weblapunk helyezése. Itt is a hitelesség a legfontosabb.
A fentiek, ha megfelelően vannak alkalmazva, kiváló eszközei a keresőoptimalizálásnak. Lényeges, hogy valamennyit egyszerre kell alkalmazni, így nagyobb az esély a jobb helyezésre.
4. Tekintsük meg az ügynökség referenciamunkáit
Igényeljük az ügynökségtől annak referenciamunkáit, mutassa meg azokat az oldalakat, amelyekkel sikert ért el a keresőoptimalizálásban. Kérjünk részletes tájékoztatót a sikeres online marketing kampányokról, amelyek során az adott oldalak esetében nőtt a látogatók száma, és gyarapodtak a minőségi a backlinkek.
Ha biztosak akarunk lenni a dolgunkban, fel is kereshetjük egy vagy több korábbi ügyfelüket.
Kép: businessinsider.com, seoituniverse.com
Kapcsolódó cikkek
- A Firefox a Google keresőjétől a Yahoohoz pártol
- A világ legnagyobb hirdetőtábláját bérli a Google
- A Microsoft a második legértékesebb vállalat a Forbes szerint
- Az okostotthon elképzelés egyre inkább valósággá válik
- Magyarországi eseményekről emlékezik meg a Google
- A Google-térképen is megjelennek a BKK valós idejű járatinformációi
- Szabadalom-megosztási szerződést kötött a Google és az LG
- Óriási piacot hódít a Google
- Jelentősen átkozmetikázták a Gmail Android verzióját
- A Google is fizetni fog Spanyolországban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.