PWC tanulmány a DOT.COM hibák okairól
A tanulmányból továbbá az is kiderül, hogy a dot.com cégek nem ügyfeleik igényeinek kielégítésére (a megbízások teljesítésére és website-juk minőségére), hanem elsősorban stratégiai szövetségek kiépítésére, a piacvezető cím megszerzésére összpontosítanak. A megkérdezettek csupán 15%-a gondolta úgy, hogy rövidtávú sikerei elérésében a megbízások teljesítése is fontos szerepet játszik. Ezzel szemben a hagyományos vállalatok 31%-a a megrendelések első osztályú teljesítését, az intenzív reklám- illetve marketingtevékenységet, valamint a megfelelően megtervezett honlapot tartotta a dot.com cégek azonnali sikerét elősegítő legfontosabb tényezőnek.
A hagyományos cégek közül minden második rendszerint rövidtávú gondolkodással és nyereségszerzéssel vádolta az európai dot.com vállalkozókat. Az amerikai dot.com cégekről pedig még többen, csaknem a megkérdezettek kétharmada állította, hogy azokat rövidtávon elérhető bevétel motiválta vállalkozók működtetik. Meglepő módon maguk a dot.com cégek (57%) a hagyományosoknál (49%) sokkal inkább hajlottak az európai dot.com vállalkozások vezetése "rövidlátónak" minősítésére. Minderre némi magyarázattal szolgál, hogy - mint a tanulmányból kiderül - a dot.com cégeknek viszonylag rövid idő alatt kell jövedelmezővé válniuk. A válaszadók 61%-a vallotta, hogy azoknak - azt megelőzően, hogy a hagyományos árfolyam/nyereség aránnyal kezdenék mérni őket - maximum 3 év alatt már nyereséget kell termelniük és mindössze 15%-uk szerint van öt évük, vagy ennél is hosszabb idejük a bizonyításra.
Az újgazdaságban a hagyományos cégek annak ellenére - derült ki a felmérésből -, hogy nem rendelkeznek a dot.com cégekre jellemző tulajdonságokkal, egy sikeres internetes vállalkozás létrehozásához jobb helyzetben vannak a pusztán dot.com vállalkozásként üzemelőknél, mivel a sikertényezők között piaci és pénzügyi erejük, üzleti gyakorlatuk nagyobb súlyt képvisel, mint a dot.com cégek újszerű gondolkodása, agilitása és nagyobb műszaki szakértelme.
Kapcsolódó cikkek
- Intelligens iroda, virtuális ember
- Egyre romlik a technológiai gyártók helyzete
- IHM: távközléspolitikai célok
- Triplájára növekedett az online csalások száma
- Kevesebb volt a fúzió az európai IT szektorban
- 2002: kevesebb vezetékes vonal
- Az EU-csatlakozás után Magyarországon is gyorsabban terjed majd a távmunka
- Miniszteri kerekasztallal zárult a gazdasági csúcstalálkozó
- Az IT döntéshozók évente csak két-három konferencián vesznek részt
- A hagyományos és az online média kapcsolata