A tíz legnépszerűbb hely az Instagramon

forrás: Prím Online, 2014. december 15. 09:32

A közösségi oldalaknak és alkalmazásoknak hála már nemcsak a magunkról készített képeket oszthatjuk meg egymással, hanem a helyet is megjelöljük, ahol az adott fotó készült. Az Instagram nevű képmegosztó applikáció a közelmúltban hozta nyilvánosságra azt a tíz legnépszerűbb helyet, ahonnan a legtöbb fotót töltik fel a felhasználók.

A top tíz élén a Kalifornia állambeli Disneyland végzett, a második helyet pedig ugyancsak az Egyesült Államok nyugati partvidékének egyik nevezetessége, a Los Angelesben található Dodger Stadium szerezte meg, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokára a New York-i terek egyik legismertebbike, a Times Square került.

Nem véletlen, hogy a tengerentúli helyszínek ennyire jól teljesítettek, hiszen megannyi hasonló közösségi alkalmazáshoz hasonlóan az Instagram is az Egyesült Államokból indult hódító útjára. Itt található a legnagyobb felhasználói bázis, az pedig az individualista kultúrából adódik, hogy Amerikában a legnépszerűbbek ezek az applikációk - mondta el a Kossuth Rádiónak Csordás Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének tudományos segédmunkatársa.

Rámutatott, az amerikai felhasználók többnyire személyiségük kiterjesztésére használják ezeket a közösségi alkalmazásokat, a keleti kultúrákban viszont inkább arra helyezik a hangsúlyt az emberek, hogy megosszák élményeiket a családdal. Mint mondta, Magyarország ebben a tekintetben a középúton helyezkedik el. "A hazai fiatalok körében is fontos az individuum kiterjesztése ezeken a digitális felületeken, de fontos nekik, hogy a közösségi érzés is megmaradjon" - magyarázta a szakember.

Csordás Tamás a Közelről című műsorban arról is beszélt, hogy az Instagram a Facebookhoz képest sokkal célzottabb közösségi szolgáltatás, a statisztikák pedig azt mutatják, hogy az ilyen jellegű video- és képmegosztó applikációk egyre népszerűbbek világszerte. Ami az Egyesült Államokban trend, az Magyarországra is megérkezik egy-két éven belül - tette hozzá az intézet munkatársa, megjegyezve: a specializált szolgáltatásoknak külön-külön nem lesz akkora sikerük, mint például a Facebooknak, marketingszempontból mindenesetre értékes közösséget csábíthatnak magukhoz.

Forrás: Kossuth Rádió/Közelről / hirado.hu

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01