Samsung: IoT-ben a jövő
BK Yoon, a Samsung elnök-vezérigazgatója az idei CES-en a nyílt megoldások alkalmazására és iparágakon átívelő együttműködésre szólította fel a cégeket a dolgok internetében (Internet of Things - IoT) rejlő lehetőségek kiaknázása érdekében.
„A tárgyak internetében megvan az a potenciál, hogy alapjaiban átalakítsa társadalmunkat, gazdaságunkat és mindennapi életünket – mondta Yoon. – A mi feladatunk az, hogy valóra váltsuk ezt az ígéretet.” Mr. Yoon emellett kiemelte, hogy az „IoT-megoldásoknak az emberekre kell koncentrálnia, mivel a tárgyak internete a valóságban nem a tárgyakról, hanem az azokat használó emberekről szól, hiszen minden ember a saját technológiai univerzumának a középpontja.”
Yoon bejelentette a Samsung IoT-vel kapcsolatos terveit is: 2017-re az összes Samsung televízió, öt éven belül pedig az összes Samsung készülék IoT-kompatibilis lesz, tovább gyorsítva ezzel a technológia elterjedését.
Fejlődő IoT szektor
A Samsung jelenleg egy olyan szenzort fejleszt, amely a létező legapróbb mozdulatokat is érzékelni tudja. Emellett a vállalat számos csipen is dolgozik, például az ePOP-on (embedded Package On Package), illetve az ún. Bio-Processzoron, amelyek kellően kis méretűek és energiatakarékosak ahhoz, hogy számtalan viselhető kütyübe és mobileszközbe beépíthetők legyenek.
„2014-ben a Samsung több mint 665 millió különböző terméket készített, és ez a szám a jövőben tovább nő. Már elindultunk azon az úton, amely ahhoz vezet, hogy teljes mértékben feltárjuk az összekapcsolt eszközök és mindennapi tárgyaink rejtett értékét" – mondta Yoon.
Egy nyílt ökoszisztéma születése
A nyíltság fog életet vinni a tárgyak internetébe. „Ahhoz, hogy a tárgyak internete sikeres legyen, nyíltnak kell lennie – mondta Alex Hawkinson, a SmartThings vezérigazgatója. – Bármilyen platformról származó bármilyen eszköznek képesnek kell lennie arra, hogy összekapcsolódjon és kommunikáljon más hasonló eszközökkel. Azon dolgozunk, hogy ez megvalósuljon, így a felhasználók szabadon választhassanak az elérhető alternatívák közül. A SmartThings ökoszisztéma jelenleg minden más platformnál több eszközzel kompatibilis.”
A fejlesztői közösség támogatása
A Samsung nagyra értékeli a fejlesztők közreműködését a tárgyak internetének világában, és hisz abban, hogy kulcsfontosságú szerepük lesz az IoT-éra eljövetelében. A vállalat 2015-ben több mint 100 millió dollárt kíván fordítani ún. akcelerátor programok és nemzetközi fejlesztői események formájában a fejlesztői közösség támogatására.
Iparágak közötti együttműködés
A Samsung hisz abban, hogy az IoT hatása messze felülmúlja a szórakoztató elektronikai iparágét. Ennek oka az, hogy a tárgyak internete a mindennapi élet jóval több területére van hatással, így számos iparágat forradalmasíthat. Ahhoz, hogy az IoT-t sikerre vegyék, a különböző ágazatokban működő vállalatoknak együtt kell működniük a szükséges infrastruktúra és a fogyasztói igényeknek megfelelő személyre szabott IoT szolgáltatások kifejlesztésében.
„Tisztában vagyok azzal, hogy egyetlen nagyvállalat és egyetlen iparág sem képes önmagában kiaknázni a tárgyak internetében rejlő minden előnyt és ígéretet – mondta Yoon. – Ahhoz, hogy létrehozhassuk az IoT-univerzumot, minden iparágnak meg kell látnia az ebben rejlő lehetőségeket. Csak akkor tudunk javítani az emberek életén, ha közösen dolgozunk ezen a célon!”
Kapcsolódó cikkek
- Új telefonok a HTC tarsolyában - Desire 320 és 826
- CES 2015 első nap: AppNation, autógyárak, techcégek, startupok és okostelefon tartozékok
- CES 2015: ahol a trendeket csinálják
- Megérkezett az 5. generációs Intel Core processzorcsalád
- Vezető nélküli autó prototípust mutatott be a Mercedes
- Minden, ami CES
- 5K monitorral dobbantott a HP a CES-en
- A Lenovo innovatív PC-eszközökkel is készült a CES-re
- A Sony bejelentette újdonságait a CES kiállításon
- NVIDIA Tegra X1 mobilchip 1 teraflopos teljesítménnyel
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.