Minőségre hangolva – a legfrissebb termékek az audio technológia területén
A High-Resolution Audio (HRA, vagy High-Res Audio) fogalma a tavalyi évben kezdett beszivárogni a köztudatba. Ez a trend meglehetősen látványos volt a CES-en is, és várhatóan az is marad a 2015-os évben, ezzel is az audio minőségére helyezve a fókuszt.
Az egyes emeleteken szobából szobába járva a kifinomult hallásúak kipróbálhattak az audio technológia felső kategóriáját kitevő gyártók termékeit. Egyesek azzal magyaráztak a piacon belüli előnyüket, hogy a hangzást kicsit sem befolyásolta, hogy a szoba melyik végében hallgatja az ember a zenét, vagy bárki/bármi blokkolja a hang útját ("family friendly loudspeakers" a fogalom: az ötlet arra épül, hogy miközben a felnőttek a díványon ülve a jő minőségű zenét vagy filmet élvezik, kisgyerekek rohangálhatnak a szobában probléma nélkül – ugyanígy egy parti alatt nem kell elkerülni a hangszórókat vagy fittyet hányni a minőség rovására). Mások arra hivatkoztak, hogy egy speciális hangulatot teremtenek a legjobb hangfalak segítségével. Sokan visszanyúltak az évtizedekkel korábbi technológiához, mások pedig a vezetékek minőségével próbáltak a piaci szerepüket bebiztosítani.
Mitől is lesz High-Res az Audio? Egyrészről a szofisztikált zenekedvelő a letöltőoldalakról speciális, HRA formátumban tud zenét letölteni. Most, 2015 év elején világszerte kb. 5000 album érhető el High-Res letöltésre, és ez a szám heti szinten 30-50-el nő. A jelenleg rendelkezésre álló 5000 albumból mindössze 1000-t rögzítettek közvetlenül high-resolution audio készülékkel és a speciális technológia felhasználásával. A maradék 4000-t a korábbi standard formátumból transzferálták át az új formátumra.
Az egyre növekvő számban elérhető letöltések mellett a gyártók egyre szélesebb korban készítenek HRS készülékeket. Legyen az hordozható, vagy otthoni készülék, fülhallgató, vagy a Sony által kifejlesztett auto hangosítási rendszere.
Érthető módon, mint minden új technológia, ez is maga után vonja a kérdést, hogy vajon mennyiért lehet ehhez hozzájutni. A Sony legújabb (NW-ZX2) walkman-e például $1,199-os áron lesz elérhető, amely a fejhallgatót nem tartalmazza. Azt mindenki igényének megfelelően $299, vagy $799-os áron veheti meg hozzá.
A High-Res Audio készülékek alkotói a technológiában lehetőséget látnak arra, hogy a fiatalabb generációt magukhoz vonzzak, és megismertessék az igényes, jó minőségű zenehallgatással. Tudatában vannak azonban annak, hogy a folyamat tovább tart, mint számítottak, bár abban reménykednek, hogy ha a fiatalok egyszer meghallják a különbséget, mindenképp a High-Rest választják. Habár a High-Res Audio jelenlegi piaci ára inkább arra enged következtetni, hogy egy szűkebb célközönséget céloz, ami a fiatalabb, esetleg korlátozottabb anyagi helyzetű generációt nem feltétlenül foglalja magába.
Kapcsolódó cikkek
- CES 2015 negyedik nap
- D-Link újdonságok a 2015-ös CES kiállításon
- A CES-en alakult meg a minőségi kategória szabványait meghatározó UHD Alliance
- Viselhető kütyük és okos otthonok a szórakoztatás fellegvárában
- Harmadik nap a CES-en – beszámoló Las Vegasból
- ASUS Transformer Book Chi - kétféle funkció egy készülékben
- Az Intel vezérigazgatója a jövő számítástechnikáját vázolta fel
- Tizen alapokon a Samsung új SUHD tévék
- Internet of Things, Internet of Everything és Internet of Me
- Vezeték nélkül zenehallgatás az LG Music Flow Wi-Fi többszobás audiolejátszóval
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.