Egyre népszerűbben az online ipari árverések
Magyarországon is egyre népszerűbb az ipari eszközök online aukciója; az Intergavel Aukciószervező Kft-nek a 15 százalékos jutalékból 2007-ben még 100 millió forintos bevétele származott, amely 2013-ban elérte a 32 millió, a múlt évben pedig a 60 millió eurót - mondta Kocsis Csaba ügyvezető igazgató sajtótájékoztatón Budapesten.
Az 10 évvel ezelőtt indult Intergavel kezdetben kikiáltásos, nyílt árveréseket szervezett, de 2009 óta működik az internetes felületük, amelynek előnye, hogy a licitálók nem tudnak összebeszélni.
Az eszközök piaci ár alatt kerülnek fel a portálra és többnyire afelett kelnek el. A portálon először licitálóknak megvizsgálják a fizetőképességét, így a nem fizető nyertes licitálók aránya mindössze 1 ezrelék - ismertette Kocsis Csaba.
Az online árverések száma 2013-ban 14, a múlt évben pedig 18 volt, ez utóbbihoz még egy nyílt árverés is csatlakozott. Általában kétszáz körüli tételt vesznek fel egy árverésre, mivel ennyi látható át a licitálóknak. A licitet az árverés megnyitását követően egy hónap múlva zárják.
A bankok és lízingcégek a nem fizető hitelfelvevőtől illetve lízingbevevőtől visszavett eszközöket árvereztetik. A multinacionális cégeknél tipikus jelenség, hogy a 10 éves eszközöket automatikusan lecserélik, de kisebb cégek még tudják használni azokat. Szintén gyakori, hogy technológia váltás, kivonulás, illetve gyárbezárás miatt adják el eszközeiket a nagy cégek magyar leányvállalatai - tette hozzá az ügyvezető.
Az árveréseken csak cégek licitálhatnak. Jelenleg mintegy 30-40 cég van, amely rendszeres megbízásokkal látja el az aukciószervezőt, a vevőkörben pedig mintegy 3000 regisztrált cég, vállalkozó szerepel. Amennyiben egy-egy nagyobb aukció köré hirdetési kampányt szerveznek, akkor hetente 25-30 céggel is bővül az érdeklődők köre. Adtak már el repülőgép hajtóművet, acélöntő gépsort és tévé adóállomást is. Jelenleg a TESCO által bezárásra ígért 13 üzlet feleslegessé váló eszközeinek az árverezésére készülnek - ismertette Kocsis Csaba.
Az eddigi legnagyobb élő árverést a Rába Motor számára rendezték 2007-ben, akkor 800 tételt árusítottak, 150 licitáló jelent meg. Az online árverések között a Philips televíziókat gyártó, székesfehérvári TP Vision Kft. üzeme volt a rekorder, 1800 tétellel és mintegy 300 vásárlóval.
Kapcsolódó cikkek
- A PlayStation 4 jubileumi kiadás a Vaterán
- 365 ezer dollárért kelt el egy aukción az Apple-1
- A kikiáltási ár több mint kétszereséért kelt el az interneten egy connecticuti szellemfalu
- Ismét online átverésre bocsájtja több termékét a Tesco
- Több százmillió forintért kelt el a világ legkönnyebb anyagának egy darabja
- Nyomtatók százait árverezi el a Tesco
- Licitálni lehet a Coca-Cola - valódinak mondott - receptjére
- Internetes árverést tart a Tesco
- Elindult az olcsó autók internetes aukciója
- Eladó a sajtoklub.hu
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.