"Scalázott" gondolatok
Bohnerné Kiss Judit: - Mindkettő: termékkel és tanácsadással kell segítenünk ügyfeleink hatékony bekapcsolódását az e-business vérkeringésébe.
B. O.: - Mit tett már a Scala, hogy ott lehessen az internetes világ kapujában?
B. K. J.: - A Scala 1999 tavaszán e-business megoldásáért GartnerGroup-különdíjat kapott. A kereslet, a kínálat és a technológia forrásban van, a továbbfejlesztés pedig hallatlanul tőke- és szakemberigényes. Minden cégnek fel kell mérnie, hogy merre tovább, hiszen az iparági elemzők szerint még túl sok a kérdés. Mi a nyitott rendszerek hívei vagyunk, hogy ne korlátozzuk ügyfeleink elképzeléseit
B. O.: - Valószínűleg a vállalatok üzleti folyamatait is átrendezi majd az e-világ, amit aztán az ERP-knek is követniük kell. Azonban az átalakítás megkezdése - kiforrott trendek hiányában - ma még meglehetősen kockázatos...
B. K. J.: - Az üzleti folyamatok "e-világosítása" a szervezet egészére - felépítésére, munkafolyamataira, a munkaerő-felhasználás módjára és még sok minden másra - hatalmas terhet ró majd. Így például a valós teamek helyét virtuálisak vehetik át, aminek megszervezése már önmagában is összetett feladat. Azután itt van a lassacskán erőforrássá váló információ, amely üzleti folyamatokra ható vállalat-, illetve rendszerszervezési feladatokat gerjeszt, s az ERP-knek ezekhez is igazodniuk kell. Egyes elemzők szerint pedig néhány év múlva már az e-világ lesz az uralkodó, így az "e" megkülönböztető szerepe megszűnik, s ezt is követniük kell az ERP-knek. Ugyanakkor az ERP-rendszerek leáldozóban levő csillagáról szóló jóslatok már kevésbé hihetőek, mivel a kifinomult rendszerek (CRM, KM, döntés-előkészítő, üzleti intelligencia) működése elképzelhetetlen az alapadatokat szolgáltató tranzakciós rendszerek nélkül. Az ERP-k "e-világi" alkalmazása kapcsán inkább az az igazi kérdés, hogyan tesszük elérhetővé minden - egymástól akár többkontinensnyi távolságban és más-más időzónában lévő - felhasználó számára a bevitt és feldolgozott adatok online elérését. A nyitott rendszer létrehozása ezért központi kérdés a Scala számára is, mivel ezek esetében gyakorlatilag irreleváns, hol van a felhasználó, a világon mindenhol ugyanazzal az információhalmazzal, egyforma megbízhatósággal, pontossággal és (nota bene!) sebességgel dolgozhat.
B. O.: - Térjünk vissza nyugodtabb vizekre, a bevezetési szolgáltatások kérdésére. Egy-két éve ugyan még ez is ingoványos talaj volt, de mára változott a helyzet.
B. K. J.: - Egy kedves ügyfelünk a bevezetés közepe táján igen találóan megjegyezte: azt hitte, konfekcióruhát vett, de már érti, hogy inkább varrógépet, s azon mi hozott anyaggal dolgozunk. A hozott anyag az ő üzlete, üzleti folyamatai, a késztermék pedig ezek függvénye is. Ez az ügyfél elégedettségének nem elsősorban rendszer-, inkább tanácsadás-függőségét példázza. A mi törekvésünk pedig az, hogy a telepítésben részt vevő kollégáink az ügyfél igényeit átlátva hathatós és költséghatékony segítséget tudjanak nyújtani az "e-korszakban" is...
Kapcsolódó cikkek
- XAPT üzleti sikere Kanadában
- Akvizícióval bővítette Microsoft Dynamics NAV üzletágát az XAPT Hungary Kft.
- Építőipari kiegészítő ERP a HostLogic-tól
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- HostLogic: SAP-ban az élen
- Az SAP világszinten piacvezető a vállalati informatikai megoldások területén
- Az XAPT kanadai leányvállalat első komoly szerződése
- Új, hazai szoftverfejlesztő cég alakult: 21 év után új pályán a LIBRA
- IBM-Oracle együttműködés kis- és középvállalati megoldás szállítására
- A Novodata Rt. az Epicor iScala rendszert választotta