Elfogadta a netsemlegességről szóló szabályozást az amerikai kommunikációs hatóság
A netsemlegességet szavatolni hivatott szigorú szabályozást fogadott el csütörtökön az Egyesült Államok Szövetségi Kommunikációs Bizottsága (FCC).
A határozat nyomán a kábel- és telekommunikáció-szolgáltatók a várakozások szerint bírósági eljárások sorozatát kezdeményezhetik majd, azt kifogásolva, hogy a szabályozás visszafogja a beruházásokat az ágazatban, és hogy az ellentétes a fogyasztók érdekeivel.
Az új szabályozást egyéves küzdelem előzte meg a kábel- és kommunikációs társaságok, illetve a netsemlegesség támogatói között. Az FCC a szabályozás kidolgozása során mintegy 4 millió kommentet kapott. A hatóságot Barack Obama amerikai elnök arra szólította fel, hogy a lehető legszigorúbb szabályokat fogadja el a netsemlegesség érdekében.
Egy szövetségi bíróság a netsemlegességre vonatkozó szabályozás korábbi változatát tavaly januárban elvetette. A testület arra a megállapításra jutott, hogy az FCC-nek ugyan van joghatósága a széles sáv felett, ám a kommunikációs bizottság helytelenül járt el, amikor közüzemként próbálta meg kezelni az internet-szolgáltatókat, akikre ehelyett az információszolgáltatások kategóriájára vonatkozó rugalmasabb szabályozás vonatkozik.
Az FCC ezt követően - a hagyományos telefonszolgáltatáshoz hasonlóan - a telekommunikációs szolgáltatások szigorúbban ellenőrzött fajtái közé sorolta át a vezetékes és a mobil széles sávot. A változtatás lehetővé teszi a kommunikációs hatóság számára, hogy a fogyasztók és a versenytársak érdekeinek nevében fellépjen a szélessávú és a tartalomszolgáltatók között megkötendő megállapodások ügyében.
Kapcsolódó cikkek
- Hiányosságok az e-felvételinél
- Elstartolt a gyerekbarát YouTube az USA-ban
- Snowden: mobiltelefonok kódjait is feltörte az NSA és a brit GCHQ
- Így már hivatali időn túl is intézhetik ügyeiket a budaörsiek
- Washington új hírszerző központot hoz létre a kiberfenyegetések ellen
- Csaknem egymilliárd dollárra bírságolták a Qualcommot Kínában
- Az USA-ban átvette a vezetést az iOS
- Feltörték a legnagyobb amerikai társadalombiztosító rendszerét
- Elindult az internetről szóló nemzeti konzultáció
- Büntetik a PC előtt túl sokat ülő gyerekek szüleit
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.