Eltűntették a rekordnézettségű kínai szmogdokumentumfilmet a videomegosztókról
Alig egy hetet "élt" az interneten az a kínai szmogdokumentumfilm, amelyre a videomegosztókról való eltüntetéséig csaknem 200 millióan voltak kíváncsiak egy szűk hét során, és műfajában minden idők legnagyobb internetes nézettségét ígérte.
Csaj Csing volt televíziós műsorvezető, riporter saját költségvetésből készült filmje szemléletesen döbbentette rá nézőit arra, hogy a különösen szennyezett levegőjű régiókban élők milyen veszélyeknek vannak kitéve, miközben hátteret adott a helyzet kialakulásához és példákat szolgáltatott arra is, hogy kik és miért okolhatók a szmoghelyzet tartósságáért.
Csaj filmje Kína legnagyobb belpolitikai eseménye, a parlament éves ülésszaka küszöbén került a széles nyilvánosság elé, és azon nyomban nagy nemzetközi visszhangot váltott ki. Nyugati kommentátorok felvetették, ez lesz az a film, amely "változást hoz" az országban.
A kínai videomegosztókról azonban hirtelen nyoma veszett az A bura alatt című sikerfilmnek. A YouTube oldaláról ugyan továbbra is letölthető, de a kínaiak nagy tömegeinek ez a szolgáltatás csak technikai segítséggel, a nagy kínai tűzfal megkerülését biztosító szolgáltatással érhető el. Csaj Csing, az oknyomozó műsorairól ismert 39 éves riporternő tavaly hagyta ott televíziós állását, hogy filmjét elkészítse. Azért döntött így, mert terhessége idején megállapították, hogy születendő gyermeke daganatos, és nyomban a világra jötte után műteni kell. Ezzel kapcsolatban egy interjúban azt vallotta, anyaként úgy érezte, felelőssége van a jövőért.
A film egy év alatt készült el, Csaj bejárta és bemutatta a szennyezett területeket, a környezetvédelemmel foglalkozó szakintézményeket és néhány kormányzati hivatalt is. A riporter eljutott Londonba és Los Angelesbe is, hogy a helyszínen tanulmányozza e városok tapasztalatait a szmog elleni harcban. Kijelentette, a kínai légszennyezés 60 százalékáért az alacsony minőségű szén és a gépkocsik üzemanyagai hibáztathatók, a károsanyag-kibocsátás ellenőrzése pedig hiányos.
Bírálat érte a nagy állami olajtársaságokat is, amiért az általuk előállított üzemagyagok minőségének szabványa nem elégséges, véleménye szerint azért, mert képviselőik, vezetőik ott ülnek a szabványokat meghatározó grémiumban. Csaj nagymértékben hibáztatta a teherautókat, bebizonyítva, hogy némelyiken megtévesztő módon tüntetik fel, milyen minőségű üzemanyagot fogyaszt.
Csaj filmje nem kormányzati kritika, mi több, üzenete egybevág a legmagasabb szinteken hangoztatott véleménnyel: a kérdésben sürgős intézkedésekre van szükség. A film nézői természetesen a felelősöket keresték és kérdéseket tettek fel.
A frissen kinevezett kínai környezetvédelmi miniszter, Csen Csi-ning korábban közölte, hogy miután megnézte a filmet, üzenetet küldött Csajnak és megköszönte a munkáját. Legutóbbi - hétvégi - sajtótájékoztatóján azonban már nem kaptak szót olyan külföldi riporterek, akik rákérdezhettek volna: hova lett a film. Megfigyelők szerint az effajta döntések a politikai és biztonsági szervek hatáskörébe tartoznak, amelyek a társadalmi stabilitásért felelnek, különösen egy belpolitikailag kényes időszakban.
Kapcsolódó cikkek
- Kínában online értékesítik a lebukott korrupt hivatalnokok vagyonát
- Kínai piacra kacsint a Facebook és a Twitter
- Elektronikus térképre kerül a Konfuciusz család temetője
- Online árverésen szigeteket vesznek a kínaiak
- Telefonos nyomkövetéssel védenék a tömegeket Sanghajban
- Az elektronikai eszközök globális hatását kutathatják diákok egy vetélkedőn
- Elektromobilitás konferencia lesz Budapesten
- Telefont, filmeket és autót ad protokollajándéknak a kínai elnök és miniszterelnök
- Drónokkal küzdenének a légszennyezettség ellen Kínában
- Vízzel nyomtatnak tinta helyett kínai kutatók
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.