Pörgeti a fiatalokat az ingyenes wifi Havannában
Fiatalok tucatjai árasztják el Havanna egyik kulturális központját, amióta az az utóbbi hetekben ingyenes vezeték nélküli internetszolgáltatást indított.
Habár az Alexis Leiva Machado - művésznevén Kcho - vezette központban ahhoz képest lassú az internet gyorsasága, amit a világ nagy részén már megszoktak a felhasználók, a kubaiak mégis boldogok, hogy ingyen csatlakozhatnak a Facebook közösségi oldalhoz, értesülhetnek a világ híreiről, és kommunikálni tudnak barátaikkal és családtagjaikkal online.
"Olyan gyakran jövök, amilyen gyakran csak tudok" - mondta a nyakán aranyláncot és az amerikai zászlót mintázó kendőt viselő húszéves Adonis Ortiz. Édesapjával folytatott videobeszélgetést, aki az Egyesült Államokban tartózkodik, és kilenc éve nem találkozott fiával személyesen.
A művelődési központ udvarán fonott székekben üldögélnek laptopokkal és táblagépekkel a kezükben a kétezres években született gyerekek, míg mások a központon kívül az okostelefonjaikon interneteznek a járda szélén.
A központ falára kiírt wifi kód nem más, mint az "Itt senki sem adja meg magát!", Juan Almeida forradalmár 1956-os dacos csatakiáltása.
Kcho jó kapcsolatot ápol a kubai hatalommal: Fidel Castro utoljára akkor mutatkozott a nyilvánosság előtt, amikor 2014 januárjában megnyitotta a művész galériáját. Kcho elmondta, hogy a másodpercenkénti két megabájtos sebességű ingyenes wifi szolgáltatást saját előfizetéséből nyújtja, amelyet a kulturális minisztérium engedélyével vezetett be. Azt nem árulta el, hogy mennyit fizet az ADSL szolgáltatásért - ami a hagyományos modemeknél gyorsabb digitális adatátvitelt tesz lehetővé - , de annyit tudni lehet, hogy Kubában az ilyen típusú internet-hozzáférésért nagyjából 900 amerikai dollárt kérnek havonta.
"Drága, de megéri...Birtokomban van valami, ami óriási jelentőséggel bír. Meg tudom osztani, és ezt meg is teszem" - mondta a művész. Elmondása szerint azért hozta létre a csatlakozási pontot, hogy a kubaiakat az internettel való megismerkedésre bátorítsa.
Kuba a világ azon országainak egyike, amelyekben a népesség csak egy kis töredéke fér hozzá otthon a világhálóhoz. A kormány szigorúan korlátozza az internethez való kapcsolódást, így az otthoni hozzáférés szinte elképzelhetetlen, kivéve ha valaki ki tudja fizetni a havi több száz dolláros szolgáltatást. A hatóságok az internet hozzáférés munkahelyekre és iskolákra való korlátozását azzal magyarázzák, hogy az ország limitált sávszélességét olyan célokra kell felhasználni, amelyek a társadalom előnyére válnak.
A kormány ennek ellenére fokozatosan enyhített a szigorú szabályozásokon, s több száz internetkávézót nyitott meg, amelyekben egy órányi kapcsolat 4,50 dollárba kerül. Habár a hatóságok múlt hónapban átmenetileg felére csökkentették a díjakat, azok még mindig túl drágának bizonyulnak a kubaiak számára, hiszen az összeg az átlag kormányzati fizetés negyedének felel meg.
Kcho ingyenes szolgáltatása így valójában ajándék Kuba új internetezőinek.
Fotó: www.alumni.ncsu.edu
Kapcsolódó cikkek
- A Riporterek Határok Nélkül elérhetővé tett az interneten cenzúrázott oldalakat
- A Riporterek Határok Nélkül elérhetővé tett az interneten cenzúrázott oldalakat
- Újra itt az Internet Fiesta
- Újra itt az Internet Fiesta
- Ingyenes az internet szegényeknek Törökországban
- Ingyenes az internet szegényeknek Törökországban
- Elektronikus térképre kerül a Konfuciusz család temetője
- Elektronikus térképre kerül a Konfuciusz család temetője
- Már elérhetőek a digitális tankönyvek
- Már elérhetőek a digitális tankönyvek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.