Újra kell értelmezni az e-mailt?
Egyre több időt töltünk azzal, hogy rendszerezzük az elektronikus postafiókunkban. Létezik kiút a káoszból a hasznosabb tevékenységek felé? A NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet a lehetséges megoldásokat vizsgálja.
Napjainkban számos olyan megoldás jelenik meg, mint például a Google Inbox, amelynek célja, hogy egyszerűsítse az e-mailek kezelését. A jelenség ugyanakkor felveti a kérdést, hogy miért van szükség az elektronikus levelezés átalakítására? Mi a gond azzal, ahogyan e-mailezünk?
A válasz egyszerű: az e-mail a kezdetek kezdetén digitális postaszolgáltatásnak indult, mára azonban magában foglal rengeteg egyéb funkciót, a feladatkezelőtől kezdve a naptáron át a csoportmunka-megoldásig és a munkafolyamat-kezelőig. Manapság tehát nem csupán üzenetküldőként alkalmazzuk a levelezőrendszerünket, és emiatt gyakran elveszik a lényeg.
"Az e-mail, az azonnali üzenetküldés és a mobiltelefonok csodálatos kommunikációs képességeket biztosítanak, azonban mindannyian a saját kis világunkban élünk és dolgozunk, ezért ez a kommunikáció rendezetlen.” Marilyn Vos Savant, publicista, a világ legokosabb embere 228-as IQ-val |
Hogyan hozzuk vissza a lényeget?
Több különféle ötlet és megközelítés létezik arra, hogy rendet tegyünk a káoszban. Szűrők, címkék és mappák tömkelegével küzdünk, míg egyesek saját külön rendszert dolgoznak ki. Így tett például Merlin Mann, az "Inbox Zero" rendszer kitalálója. Ezen módszerek hatásossága azonban még mindig azon múlik, hogy a monitor mögött ülő ember mennyire következetesen tartja be a felállított szabályokat. A legtöbben pedig csupán odáig jutnak el, hogy kipróbálnak egy-egy új rendszert az e-mailek kezelésére, de a végén mindig visszatérnek a régi szokásokhoz. Ennek oka az üzleti életben történő használatban rejlik.
Az e-mail hátulütői az üzleti felhasználásban
Az elektronikus levelezés integrált része a céges kommunikációnak, ugyanakkor nem felel meg minden igénynek napjainkban. Ez onnan ered, hogy annak idején a papíralapú levelezést helyezték át digitális alapokra ahelyett, hogy teljesen újratervezték volna a kommunikáció módszerét. Vagyis egy már régóta létező eszközt próbáltak olyan funkciók és feladatok ellátására kényszeríteni, amelyekre alapjában véve nem alkalmas.
Az e-mail több okból is nehézségeket vet fel a modern üzleti életben. Először is, a legtöbb levelezőrendszerben az alapbeállítások mellett nincs logika a levelek elrendezésében, minden üzenet ugyanabba a fiókba érkezik. Másodszor, az e-mailezés biztonsági kockázatot hordoz magában, hiszen a legtöbb e-mailt alacsony biztonsági szintű levelezőrendszerben kezelik, amely mögött nincs vállalati szintű kontroll és biztonsági rendszer. Az is gondot okoz, hogy nagy a „zaj”, túl sok olyan e-mailen kell átverekednünk magunkat, amihez igazából nincs közünk. Ráadásul rengeteg olyan e-mail kliens létezik, amely nem tud lépést tartani azzal a változással, hogy ma már mobilon és tableten is olvassuk az e-maileket. Ezek a problémák mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a végfelhasználók nem kezelik megfelelően az e-maileket, ami csökkenő teljesítményhez és biztonsághoz vezet.
Hogyan hozzuk ki a maximumot?
Ahhoz, hogy a digitális kommunikáció valóban segítse a termelékenységet, a vállalatoknak olyan felhasználóbarát platformra van szükségük, amely azonnali üzenetváltást tesz lehetővé, megfelelően biztonságos, képes intelligensen kezelni és priorizálni a leveleket, követi azok kézbesítését és olvasását, valamint jól kereshető módon archiválja a küldeményeket. Ezek közül néhány megtalálható a Gmail Inbox szolgáltatásában, ami a privát felhasználók elvárásaira ugyan megoldást nyújt, a munkához azonban érdemes kifejezetten vállalati célokhoz szabott szoftvert keresni.
Ahol nyitottak arra, hogy teljes mértékben száműzzék az e-mailt, ott tökéletes megoldás lehet egy jól megtervezett és biztonságos projektmenedzsment- és csoportmunka-platform, mint például a Novell Vibe. Egy ilyen rendszer segítségével elkerülhetők a hagyományos e-maillel járó buktatók, és egyszerűbb a hozzáférés a valóban fontos információkhoz. Ahol pedig nem szeretnének teljes mértékben szakítani az e-maillel, ott olyan levelezőrendszert érdemes keresni, amely magában foglalja a fentebb említett funkciókat. A Novell a GroupWise fejlesztése során természetesen figyelembe vette ezeket az igényeket, és minden szükséges elemet elérhetővé tett a rendszerben. Ráadásul a két termék kompatibilis egymással, így a vállalatok akár ötvözhetik is a kétféle kommunikációs módszer előnyeit a két szoftver együttes használatával.
Előbb-utóbb érdemes minden cégnél végiggondolni, hogy vajon tényleg az e-mail-e a legcélszerűbb kommunikációs platform, vagy létezik hasznosabb alternatíva. Mindkettőnek megvannak az előnyei, és különféle megoldásokból is akad választék, így minden vállalat megtalálhatja az igényeinek megfelelőt.
Kapcsolódó cikkek
- Még egyszerűbb mobil kommunikáció a Novell megújult termékeivel
- Táblagépeken is használható az Inbox
- Computerworld ICT Day 2015 – terítéken napjaink trendjei, megoldásai (2. rész)
- Computerworld ICT Day 2015 – terítéken napjaink trendjei, megoldásai (1. rész)
- Forrester: jól teljesítenek a Novell végpont-titkosítási megoldásai
- Informatikai évnyitó profiknak – Computerworld konferencia
- 7 trend, amelyre érdemes odafigyelni 2015-ben
- CES 2015 negyedik nap
- CES 2015 első nap: AppNation, autógyárak, techcégek, startupok és okostelefon tartozékok
- Megújult az ingyenes, iskoláknak szánt OpenLab programcsomag
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.