Felhőben olcsóbbak és hatékonyabbak a kereskedelmi rendszerek
Egyszerűbb, olcsóbb és sokkal hatékonyabb lesz a kis- és középvállalkozásoknak a kereskedelmi és ügyviteli rendszerekhez csatlakozni. Ezt korábban csak a nagyobb, tőkeerős cégek engedhettek meg maguknak a kezdő beruházási költségek és az üzemeltetési díjak miatt. Befejeződött a Laurel Retail Cloud fejlesztése, amely a Laurel cégcsoport kereskedelmi rendszereit a hagyományos IT megoldások mellett elérhetővé teszi felhőszolgáltatás formájában is. A dinamikus szolgáltatás segítségével csak azért az erőforrásért fizet a megrendelő, amit valóban használ.
A Laurel tulajdonos-ügyvezetője elmondta, hogy márciustól elindult a Retail Cloud szolgáltatás, amely alacsony belépő költségekkel vehető igénybe, a „Pay as you go” szisztémával mindenki annyit fizet, amennyi erőforrást a felhőben használ. Az informatikai kapacitás dinamikusan osztható el, nem fordulhat elő, hogy a szerver megtelik adatokkal, és erre a munkatársak későn reagálnak. A felhőben egy pillanat alatt bővíthető a tárhely, nem történhet meg, hogy a szerver meghibásodik és emiatt például adatvesztés következik be. A felhőben működő rendszerek frissítése, karbantartása sem a felhasználó költsége és felelőssége, hanem az üzemeltetőé.
A Laurel Retail Cloud olyan alaprendszer, amelyben elérhetőek az eddig fejlesztett rendszerek. Ilyen a kiskereskedelmi, és nagykereskedelmi, ügyviteli és HR-támogató, vezetői döntéstámogató rendszer, IP-telefonközpont és egyéb IT-szolgáltatások, mint például levelezés, tárhely, vagy a virtuális szerverbérlet is.
Fontos kérdés a biztonság. Általánosan elmondható, hogy a felhőalapú rendszerekben lévő alkalmazásaival titkosított kapcsolaton kommunikál a felhasználó, amelyhez más nem fér hozzá. A felhő annyival biztonságosabb is, mint a helyben lévő fizikai rendszerek, hogy utóbbiaknál előfordulhat hardver meghibásodás, míg a felhőt kiszolgáló rendszer esetében ez a probléma nem jelentkezik.
A Laurel munkatársai nemrég sikeresen átállították az első pilot boltot Polgárdiban, ahol a kereskedelmi rendszeren kívül a kasszák illetve a perifériák (árellenőrző, mérleg, üvegvisszaváltó, vonalkódnyomtató, kézi szkenner) is a felhőben üzemelnek – mondta Bessenyei István.
Az ügyvezető-tulajdonos arra számít, hogy a felhőmegoldások az FMCG szektor mellett minden olyan cég számára is hasznosak lesznek, amelyek irodát üzemeltetnek, hiszen a kereskedelmi rendszerek mellett általános informatikai szolgáltatások is elérhetők a felhőben, mint például a virtuális szerverszolgáltatás. Egyre jelentősebb a KKV szektor részvétele a felhőszolgáltatások piacán, várható, hogy a kis- és középvállalkozások vezetői a jövőben még inkább kihasználják az előnyöket, a nyugati országokhoz hasonlóan.
Kapcsolódó cikkek
- Beruházás nélkül a felhőből
- Beruházás nélkül a felhőből
- Négy tanács a hibridfelhők biztonságos használatához
- Négy tanács a hibridfelhők biztonságos használatához
- Megérkezett az Oracle Service Cloud új kiadása
- Megérkezett az Oracle Service Cloud új kiadása
- Így spórolhatnak milliókat a cégek az IT-költségeiken
- Így spórolhatnak milliókat a cégek az IT-költségeiken
- Az IFS globális felhőalapú megoldást indít Microsoft Azure platformon
- Az IFS globális felhőalapú megoldást indít Microsoft Azure platformon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.