SM 2015: minden cég egyben szoftvercég is lesz
Két napig Budapest volt a régió hipszter-digitális fővárosa
Hatalmas okostechnológiai robbanás előtt áll a világ, rövid időn belül életünk szinte minden területét elárasztják az egymással kommunikáló és telefonnal irányítható eszközök. A dolgok internetének (IoT) korában az olyan klasszikus globális óriásvállalatok, mint a Coca Cola vagy a GE szoftvercéggé is válnak egyben. A kétnapos SM 2015 konferencia minden eddiginél húzósabb programmal és előadói gárdával átfogó képet rajzolt a forrásban lévő technológiai piac meghatározó trendjeiről.
Két napra a Várkert Bazárba költözött a hazai mobil-, tech és startup világ krémje. A hatodik alkalommal megrendezett SM 2015 konferencia nemzetközi mércével is erős programmal várta a digitális szektorban dolgozó szakembereket, kockázati tőkéseket és a feltörekvő ifjú startuppereket.
A legfrissebb mobil- és appfejlesztői trendek, iparági műhelytitkok mellett a konferencia gerincét a smart technológia és a dolgok internetének (IoT) aktualitásai, alkalmazási területei, lehetőségei adták. Az esemény az eddigi legütősebb nemzetközi startup programját is tető alá hozta: itt rendezték meg a CEE Lift Off! regionális startup versenyt, de ezen kívül is számos hazai és nemzetközi előadás, workshop foglalkozott a hazai digitális ökoszisztéma potenciáljával, fejlődési lehetőségeivel. A konferencián részt vett, Houlin Zhao az ENSZ infokommunikációs szervezetének (ITU) főtitkára is.
Minden cég egyben szoftvercég is lesz
A szép, új összekapcsolt világban minden cég – így a legkülönbözőbb iparágakban működő klasszikus nagyvállalatok szoftvercéggé is válnak. Jó példa erre a Coca Cola által kifejleszt italautomata, amelytől egy app segítségével előre megrendelhetjük az általunk összeállított üdítőkoktélt, vásárláskor a gépnek pedig csak egy kódot kell megmutatni a telefonunkkal, hogy megkapjuk az italt. Az okostechnológia küszöbön álló robbanása a személyes adatok forradalmát is elhozza: a viselhető fitneszkütyüket gyártó Fitbit eszközein már lehetővé teszi a teljesen egyénre szabott, személyes reklámot. A kütyük által összegyűjtött adatok alkalmasak arra, hogy a felhasználó szokásainak, vagy éppen tartózkodási helyének megfelelően kapjon konkrét termékajánlásokat. A GE mérnökei pedig már valós időben figyelik repülőgép turbináik működését menetközben és ha szükséges távolról be is tudnak avatkozni a folyamatokba.
Digitális rezsicsökkentés
Az okostechnológia és a különböző szenzorok már az otthonainkat is teljesen elárasztják. Létezik már okos világítás, hőmérséklet szabályozás, füst- és mozgásérzékelés, zárrendszer, riasztó, pánik gomb és IP kamera is. A különböző eszközöket pedig egy platform, az okostelefon kapcsolja össze, mellyel bárhonnan, bármikor monitorozhatjuk, hogy mi történik az otthonunkban és vezérelhetjük is eszközeinket. Az évtized végére jóslatok szerint már 50 milliárd eszköz lesz világszerte ilyen módon hálózatba kötve. Az okosotthon arra is képes lesz, hogy intelligensen megtanulja a szokásainkat, napirendünket és ez alapján automatikusan felkapcsolja például a fűtést még mielőtt hazaérünk. Ez magával hozza a digitális rezsicsökkentést is, mivel otthonunk arra fog törekedni, hogy a lehető legoptimálisabban fogyasszunk energiát.
Szerezz pénzt a közösségtől!
Az SM 2015 keretében számos előadás és panelbeszélegetés foglalkozott a nemzetközileg már évek óta népszerű közösségi finanszírozással. Az online közösség erejével startupok gyűjthetik össze egy jó ötlet megvalósításához szükséges tőkét. Konrad Lauten, az egyik legnagyobb közösségi finanszírozási oldal, az IndieGoGo korábbi marketingvezetője, és a Get Your Crowd alapítója rengeteg tippet és trükköt mutatott be arról, hogyan lehet sikeresen pénzgyűjtő kampányokat lebonyolítani. A siker egyik legfontosabb kulcsa, hogy egy startup már a kampány előtt médiaismertséget és valós, online közösséget építsen maga köré. Erre alapozva lehet aztán később sikeressé pörgetni egy kampányt. Vannak nagyon jó hazai példák is a közelmúltból: az automata házi sörfőzőt megalkotó Brewie több mint 200, míg a Tago Arc digitális, változtatható mintájú dizájnkarkötő több mint 100 ezer dollárt gyűjtött össze közösségi finanszírozási kampányában, melyből be tudják indítani termékük tömeggyártását.
Nyomkövető app nyerte a startup versenyt
Az SM 2015 keretében rendezték meg az egyik legnagyobb régiós startup versenyt, a CEE Lift Off!-ot is. A döntőben a tíz legjobb pályázó – köztük öt magyar, két osztrák, egy ukrán, egy szlovák és egy szlovén startup mutathatta be három percben a projektjét. A nyertest illusztris az zsűri (Bán Zoltán - Tőkepartner Kockázati Tőkealap-kezelő, Christoph Prinz - angyalbefektető, Jaroslav Trojan - Credo Ventures, Marc Sommer - Deutsche Telekom és Marius Ghenea - 3TS Capital Partners), illetve a közönség részéről leadott közel 600 szavazat alapján választották ki. A győztes az osztrák Locca! lett, mely elveszett tárgyak, emberek és kutyák megtalálásban segít egy speciális, apró nyomkövető kütyüvel.
Kapcsolódó cikkek
- Tévézés az okoseszközök korában
- Franchise trükkök első kézből
- SM 2015: épül a Berlin-Budapest startup tengely
- Evolution & Mobile Hungary 2015: félmillió poszt és 20 ezer tweet születik naponta a magyar weben
- A felnőtt magyar netezők felének már zsebében az internet
- Magyarország az EU-mezőny alsó harmadában van digitalizáltság szempontjából
- SM 2015: hogyan építsünk nemzetközileg sikeres techcéget Magyarországon?
- Webáruházi trendek a KKV-AKADÉMIÁN
- Computerworld ICT Day 2015 – terítéken napjaink trendjei, megoldásai (2. rész)
- Computerworld ICT Day 2015 – terítéken napjaink trendjei, megoldásai (1. rész)
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.