Amikor nagy üzlet az elgépelés
Ha például valaki a Washingtonpost.com helyett a Washingtonpos.com címet gépeli be, akkor máris egy olyan oldalon találja magát, ahol a New York Times hirdet.
Az ügy hátterében azok a vállalkozások állnak, amelyek a jól ismert domainnevek variációit, némileg eltérő változatait vásárolják meg, így a yyahoo.com, wwwaol.com vagy a www-msn.com címeket. A Network Solutions, a domain-adatbázis fenntartója szerint a Powerclick Inc., a Global Net 2000 Inc., a Data Art Corp. és a Stoneybrook Investments több száz hasonló címet regisztrált.
A regisztrációknak köszönhetően ezekre a lapokra azok a felhasználók jutnak el, akik egy ismert kikötőt szerettek volna meglátogatni. A cégek egyszerűen lefölözik a hasznot.
A félreütés nyeresége:
A Washingtonpos.com esetében egy második ablakban a Pointcom.com webportál jelent meg, ami három hivatkozás tartalmazott a Goto.com-ra. A Goto.com három centet fizet minden átirányított látogató után.
Amit a felhasználók nem vettek észre, az a háttérben maradt eredeti ablak (a Washingtonpos.com), amely négy hirdetést tartalmazott. A reklámozók ezekért fizettek, a felhasználók azonban sohasem látták őket.
Az elgépelés nagy üzlet. A Powerclick szerint körülbelül 200 000 ember "látogat el" naponta az oldalukra. Minden egyes kattintás 5 centet hoz a cég konyhájára, ami naponta 10 000, havonta 300 000, évente pedig 4000 000 dollár bevételt jelent.
Kapcsolódó cikkek
- Számítógép hátrányos helyzetű fiataloknak
- Kína lekörözte Amerikát az internet-használatban
- Heineken: Keresőmarketing és új Bajnokok Ligája site
- Egyre kevésbé figyelünk a veszélyekre
- VOLT kisfilmek az interneten
- Kubában engedélyezték a számítógépek árusítását
- Kína a legnagyobb internet-piac
- Hírportált indított az RTL Klub
- Az amerikai hatóságok támogatják az időseknek szánt mobilokat
- Kétszázezer online "szerencsevadász" Magyarországon