Mikrochip-leolvasókkal segítik az elveszett kutyák hazajutását
Az elveszett kutyák hazajutását segíti mikrochip-leolvasókkal a Vigyél Haza Alapítvány és a Telenor. Budapesten 25 kutyabarát vendéglátóhely helyez ki ilyen leolvasókat.
A Magyarországon élő kutyák száma meghaladja a kétmilliót, és közülük több mint százezer kóborol az utcákon. Az elveszett kedvencek megtalálásának esélye annál nagyobb, minél gyorsabban jön a segítség.
Sokan segítenének egy-egy gazdátlan kutya hazajuttatásában, de a kóbor állatok állatorvosi azonosítása az állatbarátoknak nehézséget jelentett, az esti órákban szinte megvalósíthatatlan volt. Megoldásként a Vigyél Haza Alapítvány olyan kutyabarát éttermeket keresett meg Budapesten, akik szívesen is látják a kutyás vendégeket és arra is vállalkoztak, hogy bárki számára ingyenesen elérhetővé teszik az alapítvány által kihelyezett mikrochip leolvasókat.
Az akcióban részt vevő éttermek bejáratánál egyedi matrica hívja fel a lehetőségre az állatbarátok figyelmét. A mikrochip egyszerű leolvasása után az étterem kapcsolatba lép az alapítvány fiatal állatorvos önkénteseivel, akik az online adatbázisban ellenőrzik az állat gazdáinak adatait, majd felveszik vele a kapcsolatot, hogy az elkóborolt kedvenc hazajuthasson.
Az önkéntes állatorvosok folyamatos, internetes elérésében a Telenor nyújt segítséget. A telekommunikációs vállalat az önkéntesek munkáját korlátlan Hipernet eléréssel, az LG Magyarország pedig táblagépekkel támogatja. Amennyiben a megtalált kutyában nincsen mikrochip, vagy nem regisztrálták a Magyar Állatorvosi Kamara kisállat nyilvántartó rendszerében, az önkéntesek értesítik a FÖRI Illatos úti Állategészségügyi Szolgálatát, akik intézkednek az állat biztonságba helyezéséről és az állat gazdához kerüléséről.
Az alapítvány szeretné lefedni Budapest egész területét, május végéig 25 kutyabarát étterembe kerülhet chip-leolvasó, ezeket helyszíneket feltüntetik a Telenorral közösen fejlesztett, okostelefonon elérhető Vigyél Haza Kutyakereső alkalmazásban is. Az alkalmazás bevezetése óta közel húszezren töltötték le, és több ezer aktív felhasználó regisztrálta saját kutyáját a rendszerben. A Vigyél haza Alapítvány az 1%-os adófelajánlásokból a jövőben a rendszer továbbfejlesztésén is dolgozik.
A Vigyél Haza alkalmazás
A Kutyakereső alkalmazás segítségével állatbarátoknak, állatvédő szervezeteknek, vagy a szakhatóságnak lehet jelezni, ha valaki kóbor kutyát lát. Megtalálhatják elveszett kutyájukat, vagy gazdira váró kutyák között kereshetnek, ha örökbe szeretnének fogadni egy árva állatot. Ha valaki feltölti a kutyája adatait és elkóborolna, két kilométeres körzetben egy mozdulattal értesítheti az alkalmazást használó állatbarátokat, hogy segítsenek a kedvenc megkeresésében. Megnézheti azt is, hogy a közelében hol talál állatvédő szervezetet.
Az alkalmazás letölthető a Google Playről, illetve interneten is elérhető.
Kapcsolódó cikkek
- Új sorozatok és férfiaknak szóló műsorcsomag a Telenor MyTV-n
- Új sorozatok és férfiaknak szóló műsorcsomag a Telenor MyTV-n
- A jövő szakemberei voltak fókuszban a Macro-Talent 2015-2017 kutatást bemutató eseményen
- A jövő szakemberei voltak fókuszban a Macro-Talent 2015-2017 kutatást bemutató eseményen
- 2014-ben felére csökkent az Androidra letöltött kártevő programok száma
- 2014-ben felére csökkent az Androidra letöltött kártevő programok száma
- Minden Telenor-előfizetőnek jár majd a 4G
- Minden Telenor-előfizetőnek jár majd a 4G
- Az első Microsoft telefon már elérhető a Telenornál
- Az első Microsoft telefon már elérhető a Telenornál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.