Vállalkozások: mobilalkalmazásod mondja meg, hogy ki vagy
Az Oracle felmérése szerint az Y generáció tagjai nem használnának egy terméket vagy szolgáltatást, ha a gyártó alkalmazása nem nyeri el tetszésüket
A „Millennials and mobility: how businesses can tap into the app generation” címmel megjelent jelentés szerint a millenniumi vagy ezredfordulós nemzedéknek is nevezett Y generáció 39%-a kevésbé ajánlaná mások számára a gyenge mobilalkalmazással rendelkező vállalat termékeit vagy szolgáltatását, 27% pedig emiatt negatív visszajelzést is adna.
Ezek az eredmények azt mutatják, hogy ha a vállalatok jelenlegi és jövőbeli ügyfeleiknek nem biztosítanak megfelelő felhasználói élményt kínáló, a márkaértéket pontosan tükröző mobilalkalmazásokat, akkor elidegeníthetik az Y generáció tagjait maguktól, akik inkább a jobb mobilalkalmazásokat kínáló vállalatokhoz fordulnak.
„A vonzó és személyre szabott felhasználói élmény az új fegyver az Y generációs ügyfelek megszerzéséért és megtartásáért vívott harcban. Azok a vállalkozások, amelyek nem tudnak kellemesebb, jól használható és megfelelő mobilélményt – és ezen keresztül több értéket – adni ügyfeleiknek, azoknak kevés esélyük van a győzelemre” – mondta Suhas Uliyar, az Oracle Mobile Strategy and Product Management alelnöke.
A jelentésből az is kiderül, hogy az Y generáció tagjai elzárkóznak a kéretlen, a személyes igényeik szempontjából irreleváns értesítések elől, azonban boldogan fogadják a támogatást valamilyen értéknövelt kommunikáció formájában.
A korosztály 73 százaléka szívesen vásárol valamilyen terméket vagy szolgáltatást mobilalkalmazások használatával. A válaszadók 71 százaléka örömmel intézi számlafizetéseit, 65 százalék pedig szívesen küld visszajelzéseket és panaszokat a vállalkozásoknak mobilalkalmazásokon keresztül.
A célcsoport több mint fele (56%) tehát nem kér mobiltelefonos értesítéseket, és ugyanennyien nem is reagálnak ezekre, annak ellenére, hogy közel 50% szerint a kapott értesítések személyre szabott üzenetek voltak.
„A számlák kezelése vagy a szolgáltatási problémák bejelentése mobilalkalmazáson keresztül bizalmi kapcsolatot jelent a felhasználó és a márka vagy szolgáltató között. Az értesítések esetében teljesen más a történet. A szervezeteknek olyan alkalmazás alapú szolgáltatásokat kell nyújtaniuk, amelyek megtalálják a középutat a segítőkészség és a túlzott fontoskodás között. Csak így juthatunk el a fiatalokhoz anélkül a mobilalkalmazásokon keresztül anélkül, hogy elidegenítenénk őket” – tette hozzá Suhas Uliyar.
Az ázsiai és csendes-óceáni térség (APAC) fiataljai sokkal előrébb tartanak az alkalmazások használatában, méghozzá leginkább a munkához kapcsolódó alkalmazások vagy más „komolyabb” funkciók esetén.
Az ázsiai és csendes-óceáni térségben élő Y generáció tagjai közül mintegy háromszor annyian tartják nélkülözhetetlennek a munkához kapcsolódó alkalmazásaikat, mint az EMEA régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) válaszadói, és ugyanennyien gondolkodnak így a biztonsági alkalmazásokról is. A generáció tagjai mintegy 20-25 alkalmazást töltenek le, és míg az APAC régióban a felhasználók 40%-a átlagosan 5 alkalmazásért fizetett már, az EMEA régióban és Észak-Amerikában ez csak a válaszadók 25%-ára igaz.
Globális szinten a kutatás eltéréseket mutat az okostelefonra fejlesztett és a táblagépekre készült alkalmazások használata között is. Miközben sokat használják a táblagépüket, az alkalmazásokhoz való hozzáféréshez továbbra is a mobiltelefonjaikat veszik igénybe. Például a generáció 61%-a mobiltelefonján található alkalmazás segítségével töltött fel médiafájlokat, és csak közel 35%) használta erre táblagépét. Ha pénz szeretnének küldeni egy barátjuknak, akkor 48% használ mobiltelefonos alkalmazást és csak 22% hagyatkozik a táblagépére.
„Tisztán látható, hogy még sok innovációnak van helye a táblagépes és phablet alkalmazások területén, így az a vállalat, aki ki tudja használni ezt a rést, jó pozícióba került egy még mindig növekvő piacon. Azonban az okostelefonos és a táblagépes alkalmazások nem fejleszthetőek egymástól függetlenül. A Y generáció tagjai közül sokan használnak több eszközt, így a vállalkozásoknak egységes, magas színvonalú alkalmazásokat kell gyártaniuk az összes ilyen eszközre egyszerre, hogy igazi értéket adhassanak a felhasználók számára” – mondta Suhas Uliyar.
Kapcsolódó cikkek
- Továbbra sem szeretünk neten vásárolni
- Továbbra sem szeretünk neten vásárolni
- Okostelefonos app fogyatékkal élőknek
- Okostelefonos app fogyatékkal élőknek
- Hamarosan jön Az Év Honlapja Workshopja
- Hamarosan jön Az Év Honlapja Workshopja
- Mesélő ágynemű szettel robbantott egy hazai startup
- Mesélő ágynemű szettel robbantott egy hazai startup
- Életet mentett a pécsi mobilalkalmazás
- Életet mentett a pécsi mobilalkalmazás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.