Idén nyáron már az utakon bizonyíthatnak a Google autói
Véget ér a tesztidőszak a Google autói számára. A vállalat önvezető autói más járművek társasáságban még ezen a nyáron elkezdik élesben róni útjukat.
A Google sofőr nélküli autói új fázisba léptek. Az önvezető járművek prototípusai a tesztfázis után még ezen a nyáron megkezdik útjukat a Mountain View környékén, maximum 25 kilométer per órás sebességgel.
Az autók bár teljesen automaták, szükség esetén a benne ülő személy átveheti a jármű irányítását. A Google elmondása szerint a szoftverek és az érzékelők az ő elvárásaik szerint működnek, és az autók teljesítették a szigorú teszteket.
A járművek ugyanazzal a szoftverrel működnek majd, mint, amelyet az önvezető Lexus RX450h-nál használtak. Ez a típus közel egymillió mérföldet tett meg az utakon tavaly szeptember óta: hetente átlagosan nagyjából 10 ezer mérföldet teljesített. A vállalat blogposztja szerint ez megközelítőleg egy 75 éves felnőtt amerikai vezetési teljesítményének felel meg.
A Google kíváncsian várja, hogy az autók hogyan teljesítenek valós körülmények között, és hogyan igazodnak és lépnek kapcsolatba más járművekkel. A távlati cél, hogy az autók teljesen automaták legyenek, és ne legyen szükség emberi beavatkozásra.
Némi aggodalomra adhat okot azonban, hogy kiderült, a Google járművei mégsem olyan biztonságosak, mint azt korábban gondolták. Egy múlt heti jelentés szerint a 48-ból négy jármű már okozott kisebb balesetet 2014 szeptembere óta.
Igaz, személyi sérülés nem történt, és mindössze kisebb károk keletkeztek, azonban 1,7 millió mérföld alatt összesen 11 baleset történt, több esetben pedig maguk a járművek okozták ezeket.
Forrás: Techspot.com
Kapcsolódó cikkek
- A Google rövid ideig szünetelteti Map Maker alkalmazását
- Négy balesetük volt a sofőr nélküli Google autóknak
- Egyre több a mobilkeresés
- Az Android alapú mobilok közel 10%-án Lollipop fut
- Google-használat az érettségin - nem is olyan egyszerű
- Már a magyar Országház is bejárható a Street View-val
- Online árulja használt autóit Amerikában a Tesla
- Billeg a Microsoft kontra Google
- Frissült az Android Wear platform
- Nem fog működni a YouTube a régi eszközökön
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.